1522 keer bekeken

China rules...

• woensdag 05 april 2017 @ 13:55
    reactie op (#20) bernard-de-clairvaux

15 jaar al weer? Wat een tijd en waar blijft die.

• dinsdag 04 april 2017 @ 09:07
    reactie op (#19) Pateras

Dag Andreas, dank voor je reactie! Met deze tips krijg ik mijn leven weer helemaal op de rit ;-). Gezien de banner onder je bericht maak je ook andere uitstapjes, of is die er per ongeluk onder terecht gekomen?

Om even serieus op je suggesties in te gaan: ik bezoek ca. 50 musea per jaar in binnen- en buitenland en daar val ik mijn clubvrienden niet dagelijks mee lastig. Gezien mijn specifieke interesses, qua geschiedenis en cultuur bedoel ik natuurlijk, is het afentoe moeilijk om met familie of vrienden op pad te gaan. Zeker wanneer weekenden worden beheerst door sportieve activiteiten van de kinderen. BInnenkort ga ik dus 3 dagen alleen op avontuur omdat het anders niet te regelen is. Andere clubleden ervaren ook wel eens hindernissen bij dit soort zaken, maar beleven ook genoeg leuke dingen buiten de deur, qua geschiedenis en cultuur bedoel ik natuurlijk. Die belevenissen staan ook niet allemaal op de club.

Tot slot: de actieve leden in deze club kennen elkaar al zo'n 15 jaar en plannen ook jaarlijks een gezamenlijk uitstapje, qua geschiedenis en cultuur natuurlijk. Dan ken je de persoonlijke situatie van je online vrienden beter en heb je vaak aan een half woord genoeg. De berichten in dit forum geven dus geen volledig beeld van wat ons bezig houdt. Samengevat: Je hoeft je geen zorgen over ons te maken. We slaan er ons prima doorheen ;-)

• dinsdag 04 april 2017 @ 08:42

Hallo beste mensen, met verbazing lees ik over jullie voorgenomen uitstapjes en de problemen die jullie daarbij blijkbaar ondervinden. Ik krijg het idee dat jullie meer tijd kwijt zijn met plannen dan met echt allerlei mooie dingen echt gaan zien. Mijn vrouw en ik wonen in Heerjansdam, een dorpje tussen Rotterdam en Dordt. We zijn gepensioneerd en willen graag heel veel zien. Daarom nemen we de trein vanaf Barendrecht, wij hebben geen station, en gaan dan een dag op pad : Naar Leiden bijvoorbeeld, RMO,Volkenkunde en het Sieboldhuis. Of we nemen de trein naar Amsterdam : stukje Rijksmuseum, APM, em Amsterdam museum. Ook Delft, Tilburg, Dordrecht, Eindhoven, Nijmegern en Den Bosch bezoeken we op deze manier meerdere dagen per jaar. s'Morgens vroeg de deur uit en rond 19.00 uur weer thuis. We spreken dan met kennissen af wanneer we ergens zijn en zo ontmoeten we elkaar op allerlei mooie plekken. In Assen bijvoorbeeld komen we drie keer per jaar voor een nieuwe tentoonstelling en sporeken af dat we onze vrienden uit het dorpje Vries daar ontmoeten.

Ook gaan we met voordeeluitjes en hoteldeals elke maand 2 dagen weg en ook dan bezoeken we musea en spreken af met kennissen.

We kunnen dat nu gemakkelijk doen omdat we met pensioen zijn maar voordat wer dat waren deden we deze dingen in de weekeinden.

We hebben een museumkaart en een treinabonnement en we speuren alle kranten en tijdschriften door voor leuke goedkope en lekkere zaken onderweg. Overal zijn kortingsbonnen te vinden.

Wie weet kunnen jullie met dit verhaal je voordeel doen.

vr.gr. Emmy en Andreas van der Jagt-Tromp uit Heerjansam.

• maandag 03 april 2017 @ 18:00
    reactie op (#17) Marjoke

In deze levensfase is het lastig om alle agenda's te synchroniseren ;-). Paar weken later wel met zijn allen naar de Eiffel, incl. bevriende familie. Het glas is dus nog meer dan halfvol.

• maandag 03 april 2017 @ 14:46
    reactie op (#16) bernard-de-clairvaux

Het bekende uitje zonder vrouw en kinderen?

• maandag 03 april 2017 @ 08:52
    reactie op (#15) Marjoke

Afbeeldingsresultaat voor glauberg museum

Goed bezig. Ik heb voor mezelf ook een kleine 'roadmovie' gepland. Begin mei ga ik naar het Keltenmuseum Glauberg:

http://www.keltenwelt-glauberg.de/

Dat ligt vlakbij Frankfurt. Daar ga ik eindelijk het Städel Museum bezoeken met veel middeleeuws en renaissancespul. Extra prettig: het archeologisch museum van Frankfurt heeft een grote expo over recente opgravingen in Deense religieuze en bestuurlijke centra. Zie:

http://www.archaeologisches-museum.frankfurt.de/index.php/de/

Ik overnacht in Bad Nauheim, een jugendstill kuuroord, dus ik kom ook nog gezonder terug....

• donderdag 30 maart 2017 @ 08:16
    reactie op (#10) bernard-de-clairvaux

Hans:

Nu ik wat verder ben met uitzoeken en noteren, is de fase gekomen van selecteren. Daarom heb ik alles in kaart gebracht in Google Earth en dan zie je dat er inderdaad bepaalde zaken toch wel ver weg liggen. Ook komt de vraag: Wat wil en wat kan ik.
    In Trier wordt het nu:

Porta Nigra*, Dom, Constantijnsbasiliek, Indien open, het Keurvorstelijke slot, Het Landesmuseum* en de Kaiserthermen*

Die met een * zitten in een Antiekencard. Dat is het museum en 2 Romeinse overblijfselen. Je hebt ook de Premium kaart en dan kan je ook in hat Amohitheater en de Thermen op de Viehmarkt. Maar het eerste ligt inderdaat best wel ver weg, net zoals de Barbarathermen. en als je de mooiste al gezien hebt en er in het museum ook veel is te vinden, dan vervallen die. We willen tenslotte ook wat van de stad zelf zien en op zijn tijd een drankje kunnen nemen.
    Zo bouw ik mijn vakantie op. Eerst kijken wat er allemaal is en dan gaan schrappen. Al kan kan het terplekke allemaal veranderen.

• woensdag 29 maart 2017 @ 10:31
    reactie op (#8) Marjoke

Zal ik zeker doen Marjoke !!

• maandag 27 februari 2017 @ 11:57
    reactie op (#12) bernard-de-clairvaux

Dank je. Ik heb dat even op de lijst aangevinkt. Altijd handig om te weten.

• maandag 27 februari 2017 @ 11:35
    reactie op (#11) Marjoke

Het is natuurlijk hééél belangrijk om alles op een rijtje te hebben. De indrukwekkendste Romaanse kerken in Köln zijn de Marien im Kapitol en de St Gereon. Voor mij ook al weer 3 jaar geleden, dus het begint te kriebelen...