553 keer bekeken

Bouwersdag 2018

• zondag 18 februari 2018 @ 17:08
    reactie op (#60) bernard-de-clairvaux

Dat is treffend gezegd. Maastricht en de Maastrichtenaren worden daar niet beter van.

onderschrift.jpg

• zondag 18 februari 2018 @ 14:42
    reactie op (#59) antonius_

Vriendschappen gaan voor, natuurlijk. Los van de prachtige binnenstad en monumenten, heerst er in Maastricht een zekere culturele luiheid: toeristen komen toch wel, hunkerend naar iets wat 'bourgondisch' moet lijken...

• zondag 18 februari 2018 @ 12:20
    reactie op (#58) bernard-de-clairvaux

Ik kan niet om Maastricht heen, daar woont een hele goede maat uit mijn studietijd.

; dus dat moet hem worden.

onderschrift.jpg

• zondag 18 februari 2018 @ 11:52
    reactie op (#57) antonius_

Ik denk dat ik de dag ervoor/na een rondje Maaseik doe. Archeologisch museum en kerkschat. In de C-mine in Genk zijn regelmatig design tentoonstellingen. De combi met Maastricht ligt natuurlijk voor de hand, maar daar gebeurt nooit iets nieuws.

• vrijdag 16 februari 2018 @ 22:14
    reactie op (#56) Marjoke

wij hebben verblijf geboekt; het is nog ver, maar er is niet zoveel beschikbaar in Tongeren.

onderschrift.jpg

• dinsdag 06 februari 2018 @ 20:25
    reactie op (#55) maerlandt

Datum bekend, locatie bekend. Te gek. 

• dinsdag 06 februari 2018 @ 19:59
    reactie op (#54) Calamandja

mooie stad , zijn er eens geweest voor het Gallo - Romeins musem . Zijn er dan blijven overnachten net naast het museum .

Wij staan paraat !!!!devil

• dinsdag 06 februari 2018 @ 18:24
    reactie op (#53) bernard-de-clairvaux

Nog een videoclipje om het enthoesiasme wat aan te wakkeren, over het Teseum deze keer:

• maandag 05 februari 2018 @ 14:55
    reactie op (#52) Calamandja

Het heeft zo moeten zijn: eindelijk naar Tongeren!

• maandag 05 februari 2018 @ 14:01
    reactie op (#48) bernard-de-clairvaux

Wat de stadswandeling betreft in Tongeren, je hebt er een "Mijlpaalroute". Ik vond er volgende informatie en videoclip over:

De Mijlpaalroute leidt je door de geschiedenis en het erfgoed van Tongeren. De route bestaat in feite uit drie wandelingen (rood, blauw en groen) die mooi op elkaar aansluiten. Je kunt het historische stadscentrum verkennen, met onder meer het standbeeld van Ambiorix op de vernieuwde markt, het Gallo-Romeins Museum en tal van historisch interessante gebouwen. De route toont je ook de stadsrand met de restanten van de Romeinse muur en de Moerenpoort. De Mijlpaalroute laat je zelfs aansluiten op de erfgoedwandeling 'Verborgen Moois Beukenberg' van het Regionaal Landschap Haspengouw en Voeren. De stapstenen met de letter 'M' (in de kleur van de gekozen route) wijzen je de weg. Op mijlpalen en gevelborden krijg je meer informatie over de bezienswaardigheden. De wandelingen gaan van start op de Pliniussite, de Motten of aan het station. Op de Dienst Toerisme van Tongeren (Via Julianus 5) is een begeleidende brochure boordevol informatie over de Mijlpaalroute verkrijgbaar. De Mijlpaalroute-brochure kost 5 euro.  Meer info: www.tongeren.be/toerisme.