1116 keer bekeken

Bouwersdag 2018

• vrijdag 02 februari 2018 @ 23:45
    reactie op (#45) bernard-de-clairvaux

Tongeren, kennen we niet. Maar we willen dit meemaken

onderschrift.jpg

• vrijdag 02 februari 2018 @ 12:02
    reactie op (#44) maerlandt

Tongeren zou ook heel gaaf zijn, omdat je daar vanaf de zomer door 2000 jaar geschiedenis kan lopen, onder de basiliek, door de schatkamer en natuurlijk door het Galloromeins Museum. Daarnaast begijnhof en stadsmuren, zeer compact bij elkaar...en ik ken er een goed restaurant ;-).

Zie: http://teseum.be/teseum-archeologische-site/ 

en: http://www.galloromeinsmuseum.be/

Meningen?

Mijn ervaring mbt Antwerpen is, dat je rond 10h prima de stad in kan rijden en parkeren. De ellende barst pas later los en dan hebben wij al 2 musea achter de rug ;-)

Benieuwd waar we op uit komen!

• vrijdag 02 februari 2018 @ 09:49
    reactie op (#43) Calamandja

voor ons maakt het niet uit , wij volgen jullie ! zolang het maar gezellig wordt ! cool

• vrijdag 02 februari 2018 @ 06:44
    reactie op (#42) bernard-de-clairvaux

Antwerpen, Gent, Brugge, Brussel, ... de provinciehoofdsteden; wat mij, vooral op een zaterdag, tegengaat zijn de grote drommen toeristen, en op een zaterdag heb je nog de drommen kopers. Antwerpen is mij natuurlijk niet onbekend, ik heb er vier jaar gestudeerd, en in maart kom ik nog eens samen met een studievriend om het studentenleven weer eens in herinnering te brengen. In de studententijd bezochten we natuurlijk wel andere instellingen dan kathedraal of Rubenshuis... En mijn laatste bezoeken bepertken zich tot het MAS, wat toch buiten het historsiche centrum ligt.

We hadden het vroeger nog eens over Tongeren gehad, dichter bij Holland; wat mij minder bekend is.

• donderdag 01 februari 2018 @ 09:03
    reactie op (#41) antonius_

Ook even benieuwd naar de overige meningen. Wellicht is het voor onze Vlaamse vrienden te voor de hand liggend om naar Antwerpen te gaan.

• woensdag 31 januari 2018 @ 22:06
    reactie op (#39) bernard-de-clairvaux

Zijn akkoord op Antwerpen. Redelijk bekend maar met kenners kijk je anders

onderschrift.jpg

• dinsdag 30 januari 2018 @ 12:40
    reactie op (#39) bernard-de-clairvaux

Ook goed plan. Dat eerst ben ik in het geheel niet geweest. 

En je hebt daar zo vel te zien. Broodhuis is ook mooi. En de kathedraal laat je natuurlijk ook nietmachine maar links liggen. 

Laten we kijken wat de andere daarvan vinden. Of Leuven? Ik ben daar nog nooit geweest. 

• maandag 29 januari 2018 @ 10:34
    reactie op (#38) Marjoke

Ik vind het allemaal best. Antwerpen? Het Rockoxhuis is helemaal vernieuwd. Mooi te combineren met Plantijn Moretus en een paar kerken op de route. Vrienden die meer willen zien, blijven er een weekendje over. Zie:

https://www.snijdersrockoxhuis.be/wat-is-er-te-zien/tentoonstelling-verwacht

• maandag 29 januari 2018 @ 08:15
    reactie op (#37) bernard-de-clairvaux

Kunnen we niet kiezen voor een stad als Leuven of Gent? Grotere steden met veel bezienswaardigheden. Ook zonder tentoonstellingen. 

Maar nu ik zit na te denken, we hebben nog maar 1 keer een dubbele locatie gehad. Maar wel vaker over gesproken. Ik vind 2 locatie!s het zo druk maken. 

Gewijzigd op 2018-01-29 09:49:00
  • zondag 28 januari 2018 @ 20:11
    reactie op (#36) Marjoke

Nou, 'weer' een crossdag zou ik niet willen zeggen. Halle en Lessines liggen een half uur van elkaar. Pas later vielen me de openingstijden van Lessines op en het feit dat je er niet echt kunt dineren conform onze verwachtingspatronen. Als we wellicht toch iets anders willen doen in september, vind ik dat geen enkel probleem hoor.