1901 keer bekeken

Bouwersdag 2018

• maandag 05 februari 2018 @ 14:01
    reactie op (#48) bernard-de-clairvaux

Wat de stadswandeling betreft in Tongeren, je hebt er een "Mijlpaalroute". Ik vond er volgende informatie en videoclip over:

De Mijlpaalroute leidt je door de geschiedenis en het erfgoed van Tongeren. De route bestaat in feite uit drie wandelingen (rood, blauw en groen) die mooi op elkaar aansluiten. Je kunt het historische stadscentrum verkennen, met onder meer het standbeeld van Ambiorix op de vernieuwde markt, het Gallo-Romeins Museum en tal van historisch interessante gebouwen. De route toont je ook de stadsrand met de restanten van de Romeinse muur en de Moerenpoort. De Mijlpaalroute laat je zelfs aansluiten op de erfgoedwandeling 'Verborgen Moois Beukenberg' van het Regionaal Landschap Haspengouw en Voeren. De stapstenen met de letter 'M' (in de kleur van de gekozen route) wijzen je de weg. Op mijlpalen en gevelborden krijg je meer informatie over de bezienswaardigheden. De wandelingen gaan van start op de Pliniussite, de Motten of aan het station. Op de Dienst Toerisme van Tongeren (Via Julianus 5) is een begeleidende brochure boordevol informatie over de Mijlpaalroute verkrijgbaar. De Mijlpaalroute-brochure kost 5 euro.  Meer info: www.tongeren.be/toerisme.

• zondag 04 februari 2018 @ 21:55

Klinkt goed. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • zondag 04 februari 2018 @ 12:34

Zeker genoeg te doen in Tongeren, 2 museale hotspots en een stadswandeling maken samen 3 mooie blokken.

• vrijdag 02 februari 2018 @ 12:02

Tongeren zou ook heel gaaf zijn, omdat je daar vanaf de zomer door 2000 jaar geschiedenis kan lopen, onder de basiliek, door de schatkamer en natuurlijk door het Galloromeins Museum. Daarnaast begijnhof en stadsmuren, zeer compact bij elkaar...en ik ken er een goed restaurant ;-).

Zie: http://teseum.be/teseum-archeologische-site/ 

en: http://www.galloromeinsmuseum.be/

Meningen?

Mijn ervaring mbt Antwerpen is, dat je rond 10h prima de stad in kan rijden en parkeren. De ellende barst pas later los en dan hebben wij al 2 musea achter de rug ;-)

Benieuwd waar we op uit komen!

• vrijdag 02 februari 2018 @ 06:44

Antwerpen, Gent, Brugge, Brussel, ... de provinciehoofdsteden; wat mij, vooral op een zaterdag, tegengaat zijn de grote drommen toeristen, en op een zaterdag heb je nog de drommen kopers. Antwerpen is mij natuurlijk niet onbekend, ik heb er vier jaar gestudeerd, en in maart kom ik nog eens samen met een studievriend om het studentenleven weer eens in herinnering te brengen. In de studententijd bezochten we natuurlijk wel andere instellingen dan kathedraal of Rubenshuis... En mijn laatste bezoeken bepertken zich tot het MAS, wat toch buiten het historsiche centrum ligt.

We hadden het vroeger nog eens over Tongeren gehad, dichter bij Holland; wat mij minder bekend is.

• vrijdag 19 januari 2018 @ 15:01

oké , dan zijn wij allen weer van de partij !!!! Eindelijk !!!!  

cool

• vrijdag 19 januari 2018 @ 08:54

29 september is OK, en is zelfs beter dan 26 mei, jaarlijkse "verouderingsdag"....

• donderdag 18 januari 2018 @ 21:17

dat waren vlotte stappen; de bouwers kunnen het dus wel.

29 september in de agenda met balpen als bouwersdag aangeduid. 

onderschrift.jpg

• donderdag 18 januari 2018 @ 12:23
    reactie op (#22) Calamandja

29 september is accoord. 22 september NIET, dan is mijn

kleindochter haar verjaardag

onderschrift.jpg

• woensdag 17 januari 2018 @ 15:08

Anderzijds laat Nicolas me weten dat hij er op 22 en 29 september bij zou kunnen zijn.