161 keer bekeken

tentoonstelling

• vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:09
    reactie op (#6) Calamandja

Zo'n 100 bezoekers per dag. Mede natuurlijk omdat het 'gratis inloop is'. Wel veel plakkers. Moet over ruim een week al weer gaan afbreken...

• dinsdag 24 juli 2018 @ 08:04
    reactie op (#2) bernard-de-clairvaux
    Uitgeverij Verloren - € 10,-, 112 p.

Als ik het goed begrijp dan is dit een verzameling "plakkaten" met een brede geschiedenis van Zutphen en middeleeuwse stadsvorming. Het begrip "Nieuwe steden" in de middeleeuwen in Europa en de Nederlanden ligt nu blijkbaar 'goed in de markt'; ik zag dat het tijdschrift Historische Geografie daarover handelde, met een themanummer over Nieuwe steden in de middeleeuwen.

Iets wat ik hier in Kortrijk wel mankeer, namelijk het breder opentrekken van de periode rond de Guldensporenslag. De Vlaamse minister-president vond op de vlaamse feestdag dat er zo iets mankeerde als een goed museum over de geschiedenis van Vlaanderen; nu heb je er wel eentje maar dat bevindt zich in het noorden van Franrkijk, in Cassel.

• maandag 23 juli 2018 @ 07:47
    reactie op (#4) bernard-de-clairvaux

​Ok. Drukwerk/publicatie  

Klik hier om naar de website te gaan
  • zaterdag 21 juli 2018 @ 22:17
    reactie op (#3) Marjoke

Het is geen boek. De samensteller heeft wel een leuk boekje gemaakt, maar dat zijn feitelijk de informatie-banieren met een ringband.

• zaterdag 21 juli 2018 @ 17:34

Interresant boek

Klik hier om naar de website te gaan
  • zaterdag 21 juli 2018 @ 16:40
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Het was een pittige klus om alles op te hangen, maar om 21h die woensdag konden we er een pilsje op drinken. Er komen zo’n 100 mensen per dag op af, hoewel het ook te maken heeft met de locatie: de middeleeuwse burgerzaal is sowieso een must. Daarnaast is World Press Photo momenteel in de Walburgiskerk dus de stad is aardig vol.

• woensdag 27 juni 2018 @ 19:35

Op 11 juli gaan we de tentoonstelling 'New Towns' opbouwen in de Zutphense Burgerzaal. Onder de titel De Nieuwstad in Europa gaat het enerzijds over het ontstaan van middeleeuwse new towns en anderszijds over de (duurzame) toekomstplannen met de Zutphense Nieuwstad. Best leuk dat het gelukt is.