309 keer bekeken

Herfsttij

• zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:41
    reactie op (#11) Calamandja

Ik verheug me nu al op onze volgende bouwersdag!

• zaterdag 13 oktober 2018 @ 05:21
    reactie op (#9) bernard-de-clairvaux

Intussen heb ik al de Gnostieke- en Manicheïsche christenen uit de oudheid onder de knie, nu kunnen we beginnen aan de ketterse christenen binnen de 'krijtlijnen': Arianen, Katharen en jawel mystici (dat Ketters-boek van J van Schaik leest wel vlot, maar je moet er wel je kopje bijhouden en zonder die inleidende cursus van het Davidsfonds zou ik het niet halen...)

• vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:55
    reactie op (#9) bernard-de-clairvaux

maar ik lees nog liever Engels.

• donderdag 11 oktober 2018 @ 20:04
    reactie op (#8) Calamandja

ik ben al een end.

• donderdag 11 oktober 2018 @ 11:29
    reactie op (#7) maerlandt

Als we het nu allemaal eens zouden lezen tegen de volgende bouwersdag, dan kunnen we er over discuteren op een zonnig terras, ergens in België of Nederland...

• donderdag 11 oktober 2018 @ 08:07
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Heb dit boek ook nog staan , inderdaad lastige kost om te lezen .

Succes !

• dinsdag 09 oktober 2018 @ 16:23
    reactie op (#5) Calamandja

Als bouwer moet je het ook gelezen hebben; dit item is een mooie aanleiding 

het boek nog eens te herlezen. Ik ga m'n best doen,

onderschrift.jpg

• zaterdag 06 oktober 2018 @ 18:18
    reactie op (#4) Marjoke

Die klassieker staat ook in mijn kast om ooit eens gelezen te worden. Voor mij is het een iconisch werk, ik zag mijn moeder zaliger het boek lezen in haar laatste levensjaren, een exemplaar zonder plaatjes, misschien heeft zij mij wel onbewust beïnvloed of heb ik de passie voor geschiedenis met de moedermelk meegekregen. Dat moet je als bouwer toch in je kast staan hebben! (Al is het nu wel vrij beschikbaar op internet)

• vrijdag 05 oktober 2018 @ 18:22
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

Mijn vader heeft een exemplaar. Wel voorzien van foto's kaarten en ander3 platen. Maar de tekst blijft zwaar. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • vrijdag 05 oktober 2018 @ 15:09
    reactie op (#2) antonius_

Ik vind het lastig. Natuurlijk is het een 'monument' maar al die kennis heb ik (intussen) op andere plekken al prettiger gelezen. De zwijmeldrang en doorwrochten volzinnen zijn soms echt niet te doen. Het is nu echt als een cult-object neergezet, terwijl een moderne stijl écht nieuwe fans zou kunnen opleveren. Deze uitgave is echt alleen maar bedoeld voor op het academisch altaar. Ik zit het overigens nu wel te lezen, he.