215 keer bekeken

P R I M E U R

• donderdag 14 februari 2019 @ 20:41
    reactie op (#6) Calamandja

Dankjewel. Tys stond wel op ons lijstje, maar vanwege de eerdere samenwerking kozen we weer voor een spreker namens de Ugent. Jouw opmerking over 'ingewijden' neem ik me wel ter harte. Ik heb de afgelopen jaren mogen waarnemen dat de bezoekers echt geen toevallige passanten zijn. Een middeleeuwen symposium bezoek je niet zomaar vanuit een spontane opwelling van nieuwsgierigheid. Die waarneming sterkte mij in de keuze voor dit jaar: het mag best ergens over gaan. De keuze voor de vroege middeleeuwen gaat ook een andere doelgroep aanspreken, waarbij de samenwerking met het frankisch openluchtmuseum een netwerk van re-enacters aanboort. Als het dit jaar toch te ambitieus blijkt te zijn: dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Ik houd jullie op de hoogte!

• donderdag 14 februari 2019 @ 18:04
    reactie op (#5) bernard-de-clairvaux

Dat ziet er wel zeer hoogstaand uit. Het doet me denken aan de cursus die ik bij Dries Tys heb gevolgd over ' Schapenboeren, Vikingen en vissers - Middeleeuwse culturen rond de Noordzee'. Langzamerhand wordt dit een symposium enkel voor 'ingewijden'. En twee dagen, ja daar hoort enkel een dikke proficiat bij. 

• woensdag 13 februari 2019 @ 20:56
    reactie op (#4) bernard-de-clairvaux

Het programma is rond! Nog even wat finetuning, maar staat inmiddels online.

• zondag 23 december 2018 @ 21:37
    reactie op (#3) Calamandja

Nu de sponsoring nog...

• zondag 23 december 2018 @ 15:02
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Dat ziet er weer interessant uit, waarschijnlijk zullen vele vooroordelen of verkeerde percepties met betrekking tot de Vikingen worden weggewerkt.

Proficiat.

• zaterdag 22 december 2018 @ 16:25

ziet er gelikt uit !,

De vrijdag is genoteerd. De donderdag heb ik helaas verplichtingen.

Met groet

onderschrift.jpg

• vrijdag 21 december 2018 @ 13:56

De vooraankondiging:

https://middeleeuwen-symposium.nl/