376 keer bekeken

Vakantie 2019

• donderdag 10 januari 2019 @ 19:54
    reactie op (#9) Marjoke

Sinds 2002 staat het op mijn verlanglijstje en intussen is er ook nog een collectie barokkunst bijgekomen vanuit het Bayerisches Landesmuseum (oid). 

• donderdag 10 januari 2019 @ 14:13

Ook een hele mooie reis. Bij Neuburg ben ik ook een keer geweest. Was alleen dicht ivm 2e pinksterdag,. Heb ook niet superveel kunnen zien, omdat ik toen al met de rollator liep. En dat gaat niet goed samen met hoogte, kasseien en hitte. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • woensdag 09 januari 2019 @ 19:56
    reactie op (#7) Marjoke

Slim natuurlijk. Mijn broer pas al jaren op ons huis als wij weg zijn. Dan gaat hij zelf ook wel (veel) op pad, maar 's avonds weer terug. Toch wel prettig.

Onze zomervakantie is ook weer geregeld. Dat zit sowieso in mijn systeem, maar vanwege schoolvakantie/hoogseizoen moet je wel een beetje op tijd zijn. We hebben het alsvolgt in de planning:

Dag 1 overnachting in Neuburg a.d. Donau (en bezoek aan het schitterende kasteel)

Dag 2-3 Ferrara (overnachtingen in de binnenstad, dus echt in renaissancesferen)

Dag 4-11 Omgeving Faenza (net geen Toscane, maar wel de sfeer. Faenza is beroemde maiolica-stad, daarnaast naar Ravenna!)

Dag 12-19 Dolomieten (er moet gewandeld worden, hopelijk naar schloss Runkelstein in Bozen)

Dag 20-22 München en terugreis (2 hele dagen in de stad!)

• woensdag 09 januari 2019 @ 08:56
    reactie op (#6) antonius_

Afkunnend jullie het misschien wel raden, want het is dezelfde periode als altijd. 

• dinsdag 08 januari 2019 @ 14:45
    reactie op (#5) Marjoke

goede gewoonte !

onderschrift.jpg

• maandag 07 januari 2019 @ 20:11
    reactie op (#4) antonius_

Boin de zomervakantie p. Ik zet nooit de periode dat ik niet thuis ben, online 

• maandag 07 januari 2019 @ 17:38
    reactie op (#1) Marjoke

Vlot gedaan. In welke periode ?

Veel plezier jullie,

onderschrift.jpg

• vrijdag 04 januari 2019 @ 23:29
    reactie op (#2) bernard-de-clairvaux

Ik ben er ook meermalen geweest. In 77, 78, 80 en 81.

de 1e keer in Boedapest, Misckolc en Pecs. Van daaruit uitstapjes, zoals ook Eger.

2e keer, Vesprem en Szeged. 

3e en 4e keer vooral Boedapest en Misckolc, omdat we in het tussenliggende jaar. Hongaren hebben lieren kennen in Praag, uit Misckolc.

daarnaast zijnde samen nog in 2010 in Boudapest geweest, 3 dagen. 

• vrijdag 04 januari 2019 @ 20:38

Aha, Boedapest! Altijd goed.  Gezien de Habsburgse geschiedenis zal het jullie vast bevallen. In een grijs verleden regelmatig geweest. Voor mijn toenmalige bedrijf organiseerde ik trainingen over politieke vaardigheden voor de grootste etnische minderheid in Hongarije...zigeuners. Dit avontuur vond plaats in de provincie Zala aan de westgrens (van de gouverneur ontving ik een vriendschapsmedaille). De weekenden brachten we door in Boedapest, waar toen (95/96) nog een sfeertje hing dat je mag omschrijven als het 'wilde oosten'. Overigens vond ik een wodka of twee toen al heel wild, dus ik heb geen sterke verhalen ;-). In die weekenden heb ik alle highlights van de stad wel gecheckt, met één uitzondering en daar baal ik van: het nationaal archeologisch museum. Mijn interesses lagen toen nog wat anders, maar ik had graag meer gezien van al die geheimzinnige steppevolkeren die door de Pannonische vlakte zijn getrokken. Een zeer bijzondere ervaring vormen de vele thermaalbaden in de stad, waarvan er 2 stammen uit de Osmaanse tijd. Echt een unieke ervaring om in een Turks stoombad te zitten uit de 16de eeuw. Dat geldt overigens ook voor de jugendstil-badhuizen van rond 1900. Los van de autoritten heb ik niet veel van het land gezien, behalve de stad Eger. Een mooie barokstad, met een Turkse minaret. Het schijnt het meest noordelijke restant van het Osmaanse rijk te zijn. Buiten de stad ligt een bijzonder fenomeen: witte zoutpannen, ontstaan door thermaal water. Ik heb er tussen de locals een bad genomen, maar tot mijn grote schrik is er nu een monsterlijk hotel naast gezet. De toenemende welvaart leidt in Hongarije niet altijd tot genuanceerde keuzes...

• vrijdag 04 januari 2019 @ 19:25

Komende zomervakantie verblijven wij hier 8 dagen. 

We gaan er heen met de auto. 

Heb er nu al zin in. 

http://www.boulevardcity.hu/en/

Gewijzigd op 2019-01-04 20:37:41