1073 keer bekeken

voor onze Vlaamse vrienden....

• dinsdag 14 september 2010 @ 16:01
    reactie op (#10) Calamandja

Ik heb tijdig 'gediversificeerd'. Geleerd van de banksector ;-)

• maandag 13 september 2010 @ 23:43
    reactie op (#9) bernard-de-clairvaux

In het weekend was er ook een artikel waarin men zich afvroeg waarom Vlaamse films succes hebben: het antwoord was de verscheidenheid, en vooral het feit van hoe meer je er maakt hoe beter je de techniek onder de knie krijgt, alsook de taxfaciliteit, voor de investeerders in de films, aangeboden door de Vlaamse regering. Jaloezie ? Ah nee, is onze familienaam niet "Belg". Enfin, we zijn in Hollandse situaties terecht gekomen: om ter langst om aan een regering te geraken. Ben benieuwd. Intussen worden we overspoeld door pedofielenzaken in de Kerk. Kloosters worden te mijden plaatsen, want her en der zit een pedofiel-priester verstopt. Je zal maar operator zijn van een kloosterclub dees dagen...

• zondag 12 september 2010 @ 20:47
    reactie op (#8) Calamandja

Ik denk dat die Vlaamse films voortkomen uit jaloezie op de Waalse films van de laatste jaren, waar het verfilmen van de maatschappelijke ellende zelfs gouden palmen in Cannes heeft opgeleverd. Te denken valt aan C'est arrive pres de chez vous en de films van de broers Dardennes.

• zondag 12 september 2010 @ 00:32
    reactie op (#6) antonius_

Westvlamingen zijn inderdaad van de partij, maar nederigheid is één van hun kenmerken... die Vlaamsche films met veel gevloek en gedrink, gespeeld in een wereld van sociale en intellectuele armoede, ... ik heb het zo wat gehad, misschien ligt het aan de verplichting op school, en verknechting, daar hebben westvlamingen lak aan...

• zaterdag 11 september 2010 @ 21:16
    reactie op (#4) suna

Voor de goede orde: een weekendje Gent is ook niet te versmaden. Heel veel leuke Bed&Breakfasts en restaurantjes. Daarnaast dus heel veel middeleeuwen en musea. Het avondleven is ook wat dynamischer dan Brugge.

• zaterdag 11 september 2010 @ 20:44

versta ik het goed dat de Film in Oostende wel in de prijzen is gevallen.

Waarom is er in dit forum dan zo weinig bijval, of zijn in dit forum geen

west-vlamingen van de partij ?

onderschrift.jpg

• zaterdag 11 september 2010 @ 17:09
    reactie op (#3) Calamandja

voorman, wat duidt dat: "te vlaams voor mij, althans, het beeld dat de buitenwereld ervab krijgt".

Het GROTE EUROPA kijkt laagdunkend op nederland en belgie. de grollen

van wilders en het boekje van verhulst, en zeker als die deel van onze geestesgesteldheid zijn,

doen ons geen goed.

Wat doen we met de lessen van Geyl ?

onderschrift.jpg

• vrijdag 10 september 2010 @ 21:25
    reactie op (#3) Calamandja

Wij komen graag in Brugge, dus maar eens een weekendje Brugge reserveren, en dan ook Gent aandoen.

groet, willeke

• vrijdag 10 september 2010 @ 02:12
    reactie op (#2) antonius_

Het boek is hier thuis binnen gesmokkeld door de jeugd die ik nog onderdak geef. Ik begrijp het succes niet, op basis van de filmversie die ik gezien heb. Te Vlaams voor mij, althans, het beeld dat de buitenwereld ervan krijg. Dan liever Tom Lanoye als ik dan toch een Vlaamse schrijver moet lezen. Maar ik verkies een mooi geschreven geschiedenisboek, en het mag door een Vlaming geschreven zijn; maar het hoeft niet.

Het wordt inderdaad tijd dat ik Gent eens terug herontdek, ... als ik op pensioen ben...

• woensdag 08 september 2010 @ 17:44
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

"Ook voor onze Vlaamse vrienden", ik heb "de helaasheid der dingen" "uitgelezen".

Een verontrustend boek indien "de cultuur en de geestesgesteldheid van Vlaanderen"

daarin metterdaad te herkennen valt.

met,

onderschrift.jpg