2693 keer bekeken

engeland in frankrijk

• donderdag 09 september 2010 @ 17:53
    reactie op (#4) bernard-de-clairvaux

met de suggesties van de Abt en Marjoke ben ik goed gesteld om me verder voor

te bereiden op die bedevaart.

Een verdere inkadering en een verdere verdieping kan nu beginnen.

Met,

onderschrift.jpg

• donderdag 09 september 2010 @ 16:48
    reactie op (#3) Marjoke

Sinds ik ooit een nederlandse tv-film zag over Jeanne d'Arc met Josine van Dalfsum in de hoofdrol, lukt het me maar niet om belangstelling te hebben voor dit dweperige meisje. Wat een ramp was die film....

• woensdag 08 september 2010 @ 23:00
    reactie op (#2) bernard-de-clairvaux

Prachtige route!

Je opmerking over Jeanne d'Arc vind ik wel grappig. Gelukkig dat toen zij heilg werd verklaard, het niet meer de gewoonte was om een heilige aan een beroep te koppelen. Anders was ze zeker de beschermheilige geworden van de houtskoolbranders of zo 42.gif

Klik hier om naar de website te gaan
  • woensdag 08 september 2010 @ 19:13
    reactie op (#1) antonius_

aha, een reisje in het spoor van engels-franse allianties en agressie? In het voetspoor van de Anjou's en Plantagenets kun je naar Angers, Le Mans en het klooster van Fontevraud (zeg maar de westelijke Loirestreek). Onderweg daarheen bezoek je het tapijt van Bayeux en les abbayes aux dames en aux hommes  in Caen, om Willem de Veroveraar te gedenken. In Rouen steek je een kaarsje op voor Jeanne d'Arc, hoewel ze wel genoeg vuur gezien heeft. In het middeleeuwse Dinan leg je een bloemetje voor het ruiterstandbeeld van Bertrand du Guesclin, de Franse 'condottieri' die de Engelsen in toom hield. Enfin, je kunt beter nu al vertrekken...

Fichier:Du Guesclin Dinan.jpg

• woensdag 08 september 2010 @ 18:12

Ben al aan het denken over augustus 2011.

Wat zijn de streken/gebouwen te doen om een beetje een gevoel te hebben

over engeland/frankrijk in de periode 1066-1402 IN Frankrijk ?

Wie helpt de oude Antonius ?

onderschrift.jpg