677 keer bekeken

College Nederlandse Geschiedenis

• maandag 13 september 2010 @ 10:53
    reactie op (#7) bernard-de-clairvaux

Ik ken het blad van de laatste tijd en er stonden inderdaad Middeleeuwse artikelen  in. Van vroeger weet ik het dus niet. Mooi dat er zulke mooie geschenken bij waren.

groet, willeke

• zondag 12 september 2010 @ 21:01
    reactie op (#6) Marjoke

Ja, nogal eigenwijs (maarja...dat ben ik ook) met de boodschap dat het hun formule is om geschiedenis altijd in de hedendaagse context te plaatsen. Ik heb toen overigens ook gemeld dat ik een abo heb op BBC History Magazine omdat dit blad een betere redactionele mix heeft. Intussen is de formule van het Historisch Nieuwsblad al wat gebalanceerder geworden en als je kijkt naar de vormgeving....dan weet je wel waar ze het gehaald hebben.

• zondag 12 september 2010 @ 17:04
    reactie op (#5) bernard-de-clairvaux

Hebben ze daar toen nog op gereageerd?

Klik hier om naar de website te gaan
  • zaterdag 11 september 2010 @ 21:45
    reactie op (#4) antonius_

Beetje mixed feelings bij historisch nieuwsblad. Relatief weinig artikelen over middeleeuwen of ouder. En juist veel 20ste eeuw. Ik heb er zelfs weleens een mailtje naar toe gestuurd met de suggestie om wat meer oude onderwerpen erin te stoppen, omdat ik denk dat het blad dan beter zou scoren. Intussen is men wel een beetje opgeschoven. Afgelopen maanden had ik een proefabo omdat men er gratis het boek 'in de marge van de beschaving' bijgaf, een boek over de periode 0-1100 in NL.

9789035127746.jpg

En wat doen de slimmeriken, nu doen ze een aanbieding voor een jaarabo en krijg je het vervolgboek 'metropolen aan de noordzee':

20100816152845347.jpg

• zaterdag 11 september 2010 @ 17:10
    reactie op (#3) suna

moeite, of koste

onderschrift.jpg

• vrijdag 10 september 2010 @ 21:31
    reactie op (#2) Calamandja

Het is mijn inziens, zeker de moeite waard.

groet, willeke

• vrijdag 10 september 2010 @ 02:02

Interessant. Dit tijdschrift of nieuwsbrief heb ik nog niet mogen vinden in een Vlaamse krantenboer. Is het de meoite waard?  Heb jij een abonnement?

• donderdag 09 september 2010 @ 16:50

Op 3 en 4 oktober organiseert het Historisch Nieuwsblad een lezingenweekend over de Nederlandse geschiedenis. Ik me aangemeld voor de zaterdag over prehistorie, romeinen en middeleeuwen. Leuk om weer eens op een andere manier in de geschiedenis te duiken:

http://www.historischnieuwsblad.nl/00/hn/nl/153/content/1145/College_Nederlandse_Geschiedenis.html