638 keer bekeken

clubmeeting 2010

• donderdag 22 oktober 2009 @ 21:11
    #
    reactie op (#) bernard-de-clairvaux
    Wat kerkelijke schoonheid is Maastricht natuurlijk uniek in Nederland. En zo komen we ook onze Vlaamse vrienden tegemoet in deze Bourgondische stad, met culinaire genoegens.
    Zelf geniet ik ook altijd weer van Delft. Een typisch Hollandse stad met veel schoons en natuurlijk o.a. het Museum Het Prinsenhof. Dit is toch niet alleen de plek van de moord op Willem van Oranje, maar ook met andere vormen van kunst, waaronder modern en oud. De stad zelf bied vele andere musea en twee grote en een heleboel kleinere kerken. Tevens eenvoudig te bereiken, ook voor onze Vlaamse vrienden, met de auto en met de trein.

Klik hier om naar de website te gaan
  • donderdag 22 oktober 2009 @ 19:19
    #
    reactie op (#) antonius_
    Nu ben ik een enorme fan van Rotterdam, maar voor middeleeuwers valt daar natuurlijk niet veel te beleven....behalve dan in Boymans-Van-Beuningen. voor Kroller-Muller geldt hetzelfde.

• donderdag 22 oktober 2009 @ 18:40
    #
    reactie op (#) Marjoke

Ik ben zeer ingenomen met de initiatieven van de Abt en de schone Marjoke.

Ik heb in NAVOLGING VAN Marjoke een MuzeumJAARKAART aangeschaft.

Wat blijkt dan, als je op het museale gebeuren orienteert, er zijn niet zoveel musea met een eigen collectie die er toe doet: Boijmans, Rijksmuseum, Van Gogh, Kroller Muller.

Het ligt ook een beetje in de combinatie die we die Vlamingen willen voorschotelen: een stevige wandeling met stadsschoon, te combineren met museaal gebeuren.

In dat opzicht was het ollandsche gebeuren in Utreg, natuurlijk van ongeevenaarde hoogte.

Ik woon in gld, en neem al mijn gasten mee naar Kroller Muller, a propos, bij afstand het mooiste en relaxte museum van Nederland.

Hebben we enig idee van de bizondere exposities die her en der worden gehouden,

zodat een bezoek aan de wingewesten als brabant of gelderland in ene een meerwaarde

heeft.

Ik koers een beetje op Boijmans en een vaart over de oude maas om ONZE HAVEN te tonen,

met groet,

http://www.clubs.nl/ClubsData/181099/incoming/antoniusd,nvos(1).jpg
  • donderdag 22 oktober 2009 @ 17:23
    #
    reactie op (#) bernard-de-clairvaux
    Goed idee deze topic. Daarom haal ik mijn eerdere idee├źn naar deze pagina over.

pt
    Ik zit nog te denken over een plek. Er komen dan zo veel leuke
    stadjes op. Modern, historisch, groot - klein. Ik twijfel nog welke ik
    ga voorstellen.
    Den Haag, Delft, Rotterdam, Gouda, Naarden,
    Apeldoorn (Paleis het Loo) Amersfoort, Zutphen, Deventer, Maastricht. om er maar
    een paar te noemen. Er zijn zo veel leuke plaatsen.

Klik hier om naar de website te gaan
  • donderdag 22 oktober 2009 @ 12:56
    #
    Om vertroebeling in de berichtgeving te voorkomen even een apart forumbericht. Als de 'Ollanders aan de slag gaan, is het handig te weten of onze Vlaamse vrienden het zien zitten om naar Gelderland af te reizen. Ik heb al regelmatig chauvinistisch blijk gegeven van het geweldige middeleeuws aanbod, maar voor een dagje is Gelderland wellicht te ver weg. Als jullie bereid zijn een nachtje te blijven plakken, heb je gewoon meer tijd. Als het compacter moet dan zijn Breda, Den Bosch of Maastricht natuurlijk goede alternatieven. Open discussie!

Gewijzigd op 2009-10-22 21:11:42