1387 keer bekeken

Hello beste leden

• zondag 06 december 2009 @ 20:16
    #
    reactie op (#) Calamandja

Ga je op reis naar York beste Antonius?

• zondag 06 december 2009 @ 20:14
    #
    reactie op (#) antonius_

Inderdaad New York is ook iets Vlaams, ik had zeker geen imperalistische bijbedoelingen, maar het was misschien de uiting van een door mijn moeder met de moedrmelk ingepompte frustratie. Hoeveel keren ik bij het avondmaal, we hadden geen TV, dus er werd gepraat, in de zin dat de kinderen luisterden terwijl de moeder praatte. Mijn moeder leidde ons op dat Boonen een Vlaamse stad was in Frankrijk, en lange tijd vonden de fransen in Kortrijk hun weg niet naar Lille, omdat we in Kortrijk steevast van Rijsel praatten. Lille? Connais pas monsieur.Overl in het buitenland wees mijn moeder naar de Vlaamse wortels. Het was te begrijpen, want in haar jeugd, in een franse school opgevoed, omdat in die tijd dit een betere school was (nu is het zowat vice versa in België) werd ze gestraft indien ze nederlands sprak tijdens de speeltijd, e, als ze durfde de kleuren zwart en geel te gebruiken in de verplichte schilderwerken die je in schooltijd worden opgedrongen. En soms komt dat nu en dan eens naar boven de groot-vlaamse gedachte(niet te verwarren met de groot nederlandse gedachte waarover Antonius het heeft)

• zondag 06 december 2009 @ 19:43
    #

york dus,...

onderschrift.jpg

• zondag 06 december 2009 @ 18:51
    #

groot vlaanderen is natuurlijk een uiterst enge term, die we maar meteen moeten vergeten. In de middeleeuwen hebben de Vlamingen wel onverwachte 'koloniale' ambities getoond, door op diverse plekken in Europa neer te strijken om met name ruige gebieden te ontginnen. Zo ligt er een streek in Oost DUitsland die nog steeds Flamen heet. De eerste kolonisten op de Canarische Eilanden waren ook....vlamingen. Wie weet zijn er nog meer verborgen imperialistische avontuurtjes geweest?

• zondag 06 december 2009 @ 17:39
    #
    reactie op (#) antonius_

Alles is inderdaad in Groot-Vlaanderen te doen, maar pluralistisch als we zijn, kijken we soms eens over een muurtje. Oversee is belangrijk, de Ieren hebben immers onze cultuur gered door de Griekse filosofen op perkament te stellen en zo de europese cultuur te redden.

• zondag 06 december 2009 @ 17:24
    #

DE KATHEDRALENBOUWERS GAAN DIE OOK OVERSEE ?

IK DACHT DAT HET ALLEMAAL IN VLAANDEREN TE DOEN IS, TEN MINSTE DE DINGHEN DIE ER TOE DOEN,

onderschrift.jpg

• zondag 06 december 2009 @ 17:19
    #

Je hebt gelijk, hoe kon ik zo stom zijn, Amiens est ze biggest. Of course. Ik zal een blogpostje maken, of hoe een mens zich snel de nieuwe instrumenten eigen maakt, ik zal eens volledig wikipedia copieren en zien wat het geeft

• zondag 06 december 2009 @ 15:06
    #

Ik dacht dat Amiens 'le plus grand' was!

• zaterdag 05 december 2009 @ 23:28
    #

Niet van RIJsel pf Laon of Stratsburg of Reims of Amiens... ik denk dat het de "biggest" is, nog even de spanning er in houden

• zaterdag 05 december 2009 @ 22:29
    #

Ja, mijn zoon is een paar uur aan het werk geweest om alle spullen van mijn vorige leven te hervinden

en heeft me een nieuw handteken gegeven.

Gelukkig is de rest weer hervonden. Ik ben de enige van de 19e eeuw. een nieuw lid van een club kan niet ouder dan van

1902 zijn. Dan waren mij mooi 4 jaren afgepakt.

ik moet erg wenne aan de nieuwe omgeving. een oude plant moet je eigenlijk niet migreren zegt het spreekwoord.

het kathedraal achtergrond van welke kathedraal is die ? is dit Laon of Rijssel ?

onderschrift.jpg