561 keer bekeken

servaas, die vreemde baas

• zondag 13 december 2009 @ 17:32
    #
    reactie op (#) maerlandt

Ik ben nog steeds compleet in verwarring!

• zondag 13 december 2009 @ 17:11
    #

haha, typisch voor onze beste antonius. altijd tweemaal nadenken om te begrijpen wat hij bedoelt en dan nog...

• zondag 13 december 2009 @ 10:30
    #
    reactie op (#) antonius_

Deze opmerking is net iets te kryptisch voor mij, of moet ik zeggen 'te hermetisch': dan klinkt het nog mystieker.

• zondag 13 december 2009 @ 01:21
    #

Maar vanuit je klooster - verleden was je misschien al eerder op de hoogte gebracht.

Waarom duurt het overigens zo lang dat we op de hoogte worden gesteld van nieuws uit het hiervoormaals ?

onderschrift.jpg

• zaterdag 12 december 2009 @ 15:54
    #

Onze vaste gasten kennen inmiddels mijn stokpaardjes en onder het genot van een Brugs pilsje heb ik jullie dit jaar nog bestookt met mijn theorie van de niet bestaande Sint Servaas. Die gedachte was natuurlijk gebaseerd op de meningen en onderzoeken van ECHTE experts. Toch komt het als verrassing dat in het boek Bisdom aan de Maas onze heilige vriend daadwerkelijk als 6de eeuws verzinsel wordt omschreven. Het boek is namelijk geschreven in opdracht van de huidige bisschop van Limburg en dan verwacht je toch een andere insteek. Hulde dus voor die objectiviteit. Toen ik aan het rond-googlen was, kwam ik uit op een Maastrichts Forum: MESTREECHONLINE, waar een hele discussie rond het thema staat. Daarin wordt ook mijn quote uit een Wikipedia-pagina gebruikt:

Het begin van de Servaastraditie is dus misschien een valse start. Dit neemt niet weg, dat het een interessante artistieke en historische erfenis heeft opgeleverd.

Toch opmerkelijk hoe je online soms bescheiden 'nieuws' kan maken. Zie verder:

http://forum.mestreechonline.nl/showthread.php?p=56220#post56220

Gewijzigd op 2009-12-12 19:40:11