530 keer bekeken

duits dagje

• zaterdag 02 januari 2010 @ 11:31
    #
    reactie op (#) bernard-de-clairvaux

haha, ik heb hem uitgelezen en was op het einde vergeten hoe ie begon. :-)

• donderdag 31 december 2009 @ 18:10
    #
    reactie op (#) antonius_

Ha Maerland: zo'n weekje familie is natuurlijk superknus, maar eventjes verantwoord op avontuur maakt het helemaal af. We zitten nu bij vrienden allerlei wijntjes te proeven, dus niks te klagen! Over Barbara Tuchman: ik ben 3x in de Waanzinnige begonnen (tot de helft), maar tegen die tijd heb je weer een nieuw boek gekocht en gaat Babs weer in de mottenballen. Goed voornemen voor komend jaar: Babs weer eens ter hand nemen! Overigens heb ik het kasteel van Coucy wel eens bezocht (in de buurt van Laon-Soissons). Aanrader voor leuk weekend. Ik ga me nu definitief onderdompelen in de wijn, dus.............het allerbeste allemaal!!!!

• donderdag 31 december 2009 @ 17:22
    #
    reactie op (#) maerlandt

Ja, die barbara.

het boek over de 14e eeuw heb ik niet gelezen. maar de kanonnne van augustus is zo

snel en toegankelijk gelezen, bijna een pageturner. Helaas is het geen roman maar

bittere werkelijkheid.

onderschrift.jpg

• donderdag 31 december 2009 @ 16:45
    #

is dat de dezelfde barbara van de waanzinnige veertiende eeuw?

• donderdag 31 december 2009 @ 16:09
    #
    reactie op (#) maerlandt

Voor jullie, bedankt voor de inspiratie van het afgelopen jaar.

Ik ben nu ondergedompeld in De kanonnen van augustus van Barbara Tuchman.

Het boek behandelt de eerste maanden van 1914-1918, in bijzonder de aanloop in juli en het

begin van die oorlog in augustus. De route dwars door Belgie en het spel om niet de eerste stap

te zetten.

Wij wensen jullie een goed uit-einde

en een gezond en gelukkig 2010

onderschrift.jpg

• donderdag 31 december 2009 @ 15:23
    #

regenachtig ,maar toch je dagje had ,hé hans?

ook mijn vrouw en ik wensen iedereen een vredevol en een gelukkig eindejaar!

in nederland waarschijnlijk met oliebollen?

• donderdag 31 december 2009 @ 11:13
    #

hallo vrienden, geen middeleeuwse avonturen, maar toch altijd leuk om even het Ruhrgebied in te racen. Hoofddoel: Een Monet-tentoonstelling in Wuppertal. 100 Monets, waar zie je die nog bij elkaar...zelfs niet in Parijs! Er stond dan ook een rij van 200 meter, maar gelukkig online gereserveerd dus meteen binnen. Gezien het regenachtige weer (en het sneue karakter van de binnenstad) reden we door naar Hagen aan de oostrand van het R'gebied. Daar is het Kunstmuseum recent uitgebreid met een afdeling gewijdt aan Emil Schumacher. In het buitenland niet zo bekend, maar een van de grote duitse schilders na 1950. Top, en daar bovenop een Escher-tentoonstelling. Toen we wegreden, zagen we verlicht op een heuvel het slot Hohes Limburg liggen...hadden we toch iets middeleeuws kunnen doen. Volgende keer, maar weer.

Rest me jullie een uiterst zalig uiteinde te wensen en een heel gelukkig nieuw jaar. Dank voor de inspiratie en gezelligheid on- en offline!