545 keer bekeken

barbara en matthew paris

• zondag 03 januari 2010 @ 21:04
    reactie op (#2) bernard-de-clairvaux

Deze neven waren belangrijke spelers. Edward heeft het (gelukkig) niet mee hoeven te maken, want hij overleed

in mei 1910.

Het bewustzijnsvermogen van Nicolaas werd algemeen niet zo hoog ingeschat.

Als dominante beinvloeders van de emotie en geestesgesteldheid komen toch een ietwat gefrustreerde Wilhelm en

en vooral een sterke Koning Albert van Belgie bovendrijven

December was een dure maand, en 10 euro is niet veel, maar ik wil ook nog naar DELFT

onderschrift.jpg

• zondag 03 januari 2010 @ 20:24
    reactie op (#1) antonius_

De Waanzinnige 14de eeuw is letterlijk een pretparkrit door de honderjarige oorlog en het hele spel daaromheen. Zeker met al die hoofdpersonen en figuranten duizelde het mij wel eens. Vanzelfsprekend ga ik het nog wel eens opnieuw oppakken. Ik lees wel eens boeken die 'moeilijker' zijn, maar dan wel ter compensatie meer focus hebben. Overigens is het boek over Jacoba van Beieren ook zo'n breed uitwaaierend verhaal.

Nog even over de Eerste Wereldoorlog: er ligt momenteel een boek in de aanbieding over de 3 neven, die een grote invloed hebben gehad op het verloop van dit drama:

http://www.ramsjkrant.nl/product_info.php?products_id=3283

Gewijzigd op 2010-01-03 20:28:02
  • zondag 03 januari 2010 @ 18:51

Bouwers,

Ik ben inmiddels geraakt to pagina 274 ( van 592) van de kanonnen van augustus van barbara.

Dit is eigelijk verplichte kost voor wie het land van de KATHEDRALENBOUWERS een (warm) hart toedraagt.

Barbara doet dit heel snel; zij is vlot in de pen.

Uit andere items begreep ik dat MAERLANDT en de ABT moesten worstelen om door haar geschrift DE WAANZINNIGE VEERTIENDE EEUW te geraken. DAT KAN IK ME NAUWELIJKS VOORSTELLEN, maar de heren zullen wel heel sterke

argumenten hebben.

De VOORMAN, hij ploegt door en vond: aan het einde van de genadetijd van matthew Paris. misschien ook een must voor

een BOUWER.

Wie van ons heeft dt boek al besteld ?

Met de beste wensen,

van

onderschrift.jpg