478 keer bekeken

45.000 bezoekers bij Katharina

• maandag 11 januari 2010 @ 13:44
    reactie op (#3) maerlandt

'wis en drie' was ik daar! Meteen de eerste week... Het boek heb ik daar ook direct aangeschaft. Absoluut een aanrader. Ik sluit me aan bij de woorden van Calamandja dat het veel zinnigs te melden heeft over de symboliek van e.e.a. Daarnaast gewoon supermooi vormgegeven.

• maandag 11 januari 2010 @ 08:47

ben jij geweest hans?

ik hoop dat ik dat boek van de expositie ook op de kop kan tikken met de tijd ,want het zal wel weer kostelijk geweest zijn.

• maandag 11 januari 2010 @ 00:48

Ik ben er niet geraakt (ja ik weet het, een pakje stokslagen zou mijn verdiende loon zijn), maar ik heb de catalogus op de kop getikt, en het is leuk lezen, en interessant om weer je kennis van diverse symbolieken op te frissen. Dat wordt een groot verlies aan kennis in onze samenleving: e kennis van veel - vooral bijbelse en/of mythologische - symbolen gaat teloor. Dat was mijn conclusie, bij het lezen van de analyses van de miniaturen.

• zondag 10 januari 2010 @ 13:53

De expo over het getijdenboek van Katharina van Kleef is inmiddels voorbij. Er zijn 45.000 mensen langs de miniaturen geschuifeld. Veel of weinig, lastig te bepalen. Het is natuurlijk een intiem, niche-onderwerp. Anderzijds: wanneer zie je zoveel van dat spul bij elkaar? Ik had eigenlijk een hoger bezoekersaantal verwacht. De kwaliteit was natuurlijk top.