1060 keer bekeken

korte vooruitblik: Luik

• donderdag 10 september 2009 @ 18:07
    #
    reactie op (#) bernard-de-clairvaux

Die doopvont, naar ik begreep het 5e belangrijkste kunstwerk in belgie-

heb ik ook bezocht, inclusief de daarbij behorende film bekeken.

Luik heeft beslist zijn charmes.

http://www.clubs.nl/ClubsData/181099/incoming/antoniusd,nvos(1).jpg
  • vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:50
    #
    reactie op (#) Calamandja
    Jeetje man, wat een verhaal. Op zich ook niet verkeerd om lekker te lezen, je moet er natuurlijk niet depressief van worden. Dat boek over 'de intellectuelen' spreekt mij enorm aan....als amateur-intellectueel. Overigens heb je me toch nog wat bijgeleerd. Ik dacht dat die Haflingers uit Scandinavie kwamen (blond he), maar het zijn eigenlijk Heidi's uit Tirol. Ik zou zeggen: take it easy en we zien je verslagen vanzelf weer langskomen!

• donderdag 20 augustus 2009 @ 23:47
    #
    reactie op (#) bernard-de-clairvaux

Ik ben al terug uit Zuid-Tirol. Autopech gehad in Duitsland, daar vier dagen vast gezeten in een onnozel dorp (Kirchheim unter Teck). En dan in Hafling/Avelengo kon ik geen auto meer zien: dus verschansing in bossen en bergtoppen. En veel tijd voor lezen. Mijn boek is nog niet uitgelezen, dus ik lees nog effe door en dan kom ik hier terug niet voor een reisverslag à la Bernard de Clairvaux maar een boekverlsag over de discussie tussen Bernard de Clairvaux en Pierre Abelard. Logica versus geloof. Intussen ook iets anders gelezen: de geboorte van Venus van Sarah Dunant, gemakkelijk maar wel interessant: een beschrijving van de cultuurwijziging in Florence onder Savonarola. Daar tussen door een boek van een vriend "Waar zijn de intellectuelen"? Aan de kant gelegd want zoveel cultuurpessimisme kon ik niet aan. En beroepshalve ook het boek Bankroet gelezen over de ondergang van Fortis. Alle hebben ze 1 kenmerk gemeen: kleinmenselijkheid, carrière, aanzien.

En Hafling? Ah, Hafling heeft een mooi romaans kerkje, maar is vooral beroemd voor het HAflinger paard. En dat is mooi, die paardjes in de bergen, het hoeven niet altijd romaanse kerkjes te zijn. Schoonheid in elke vorm ontroert steeds.

wall haflinger paardjes by you.

Groetjes, en tot later, als mijn boek uit is.

peter_calamandja_01PKN.jpg
    Oude vergissingen hebben meer vrienden dan nieuwe waarheden

Gewijzigd op 2012-11-17 20:04:09
  • donderdag 20 augustus 2009 @ 21:46
    #

Nu onze chef (wrsch.) in Tirol rondhangt, moeten we het hier natuurlijk wel een beetje gezellig houden. Om die reden alvast een korte vooruitblik op een avontuurtje dat ik volgende week ga beleven: een dagje Luik. Antonius heeft daar volgens mij ook al wat beleefd. Ter verstrooiing alvast deze link:

http://www.st-barthelemy.be/Galerie_FB/Gal_Tof.htm

Schitterende foto's....maar had die fotograaf zijn tas niet even ergens anders kunnen neerzetten?

Gewijzigd op 2009-09-10 18:07:36