970 keer bekeken

Is er iets te zien rond Breda

• zondag 14 februari 2010 @ 14:13
    reactie op (#11) Calamandja

Dan hebben we misschien een leuke locatie voor de meeting 2011. :-)

Klik hier om naar de website te gaan
  • zondag 14 februari 2010 @ 13:14
    reactie op (#11) Calamandja

een dag telt maar 24/24. vaak te weinig om te kunnen doen hetgeen we willen doen.

Misschien is Breda wel iets voor 2012. De abt kent daar - so denk ik - elke vloertegel,

en het is voor de vrienden uit vlaanderen echt op steenworp afstand.

Het decorum Delfi batavorum is inmiddels geinstalleerd. Dat ziet er goed uit.

Door het winterse weer is binnenblijven geblazen.

Ik heb me aangezet voor een Elzasser zuurkool en ben inmiddels op pagina 299 van De ondergang van Napoleon door Zamoyski.

Het spel tussen Talleyrand en Metternich geraakt op zijn hoogtepunt.

met,

onderschrift.jpg

• zaterdag 13 februari 2010 @ 20:56
    reactie op (#10) Marjoke

Gelukkig heb ik een koppel nerds als kinderen thuis en die hebben het probleem opgelost. De aankoop van een nieuwe PC kan hiermee nog wat uitgesteld worden. En ja...Breda, ik heb langs de kerk met de wagen gereden en mij dan in die ijzige koude naar België gerept...

Tegenwoordig ben ik meestal tevreden met de buitenkant van een gebouw, dit bespaart me de ontgoocheling van het interne gepruts of moderniseringsdrang.

• vrijdag 12 februari 2010 @ 06:19
    reactie op (#9) Calamandja

succes met je antibioticum kuur. Wel helemaal afmaken hë :-)

ALs je meer over Trees wilt weten, hoor ik het wel.

• vrijdag 12 februari 2010 @ 00:18
    reactie op (#8) Marjoke
    Ik zal Trees eens gaan opzoeken. Intussen meld ik ook dat mijn pc een virus heeft. Dit bericht is via mijn "smartphone" beantwoord.
  • donderdag 11 februari 2010 @ 14:30
    reactie op (#6) Marjoke

En je kan in de grote kerk ook nog op zoek naar Trees en haar Canadees. Ook al kan het geen Canadees zijn gewees. Want in Breda kwamen de Polen.

Poolse%20soldaat%20op%20motorfiets.jpg

• donderdag 11 februari 2010 @ 09:09
    reactie op (#5) Calamandja

Ik heb erg mijn best gedaan, met name voor parttime-brusselaars ;-)

• donderdag 11 februari 2010 @ 05:55
    reactie op (#5) Calamandja

In Breda zit er, vlak bij het kasteel van Nassau (niet te bezichtigen) een fraai begijnhof.

image014.jpg

• woensdag 10 februari 2010 @ 23:49
    reactie op (#4) Marjoke

Thanks folks, dan ga ik die kerk en dat begiijnhof dan bezoeken. Hopelijk sneeuwt het niet want vandaag is er 5 centimeter sneeuw gevallen wat aanleiding heeft gegeven tot een totaal van files voor 950 kilometer, dat is zowat driemaal de doorsnede van ons kleine landje, ...in wat een klein land groot kan zijn...

Ik moet dringend eens naar die kloosterclub gaan met zijn vele recent interessant nieuws...

Gewijzigd op 2010-02-10 23:50:17
  • woensdag 10 februari 2010 @ 18:11
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

Eigenlijk kan je zelfs zeggen dat Breda een klein beetje het Saint Denis van Nederland is. Meerdere graftombes van de middeleeuwen tot aan de renaissance. Ok. Saint Denis is ouder, veeeeeel groter en ook de monumenten zijn grootser. Maar je kan zeker een vergelijking maken.