1112 keer bekeken

ojee...dat wordt lastig kiezen

• donderdag 06 november 2014 @ 11:29
    reactie op (#8) Marjoke

Dan moet je zeker komende maanden naar Keulen, want daar is nu een grote tentoonstelling over de Drie Koningen in de Middeleeuwse Kunst. Zie: http://www.museenkoeln.de/museum-schnuetgen/default.aspx?s=1220.

en Münster natuurlijk!

• donderdag 06 november 2014 @ 09:29
    reactie op (#7) bernard-de-clairvaux

Maar Antwerpen heeft op mij niet zo'n heel grote aantrekkingskracht. En die Duitse steden zijn voor mij nog veel te onontdekt. Daarnaast, ik ben tijdens mijn vakanties in Duitsland een absolute fan van Kaufland geworden. Ook dat is een reden om dichterbij Duitsland te willen zitten.

Klik hier om naar de website te gaan
  • dinsdag 04 november 2014 @ 15:47
    reactie op (#6) Marjoke

Nouja, buiten de spits zit jij ook in anderhalf uur in Antwerpen. Maar verder heb je natuurlijk gelijk, haha!

• dinsdag 04 november 2014 @ 12:36
    reactie op (#5) bernard-de-clairvaux

Wat is dat toch lekker als je meer in het oosten of zuiden woont. Je zit echt overal sneller bij. Als ik anderhalf uur rij, zit ik ongeveer in Apeldoorn.

Klik hier om naar de website te gaan
  • zondag 02 november 2014 @ 12:21
    reactie op (#4) Calamandja
    Die boeken zijn voor de donkere dagen. Gisteren lekker naar Münster gereden, slechts anderhalf uur van Zutphen. Vanwege Allerheiligen waren de winkels dicht, maar toch heerste er een gezellige drukte vanwege het mooie weer en een megagrote kermis. Hoofddoel was natuurlijk het vernieuwde Landesmuseum. De collectie ken ik al, maar in combinatie met de architectuur EN de doorkijkjes naar buiten ontstaat een heerlijke totaalervaring, die tegelijktijd diepgang en ontspanning biedt. Hier wil ik gewoon elk jaar heen! Mooiste plek is een zaal die eindigt in een scherpe punt waar diverse beelden staan die afkomstig zijn uit de Domkerk. Naast de schaarse verlichting valt licht binnen uit één raam dat uitzicht biedt op....diezelfde kerk. Geweldig bedacht en uitgevoerd. Na een biertje op het terras liep ik natuurlijk nog een rondje door deze dom, waar de wierookflarden nog in de lucht leken te zweven. Het zonlicht door de ramen, maakte er een erg sfeervolle beleving van. Ik kon niet anders dan even een kaarsje opsteken...voor de dierbaren in mijn omgeving die wél gelovig zijn. Na een uitgebreide wandeling over de voormalige stadswallen en langs de Aa-See was het tijd voor een traditionele schnitzel en om 20 uur reden we weer het donkere Westfalen in. Heerlijk dagje.
  • zondag 02 november 2014 @ 09:57
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

Die miniaturen tentoonstelling herinner ik me nog, mooi opgestelde boeken in de Nassaukapel, als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Inderdaad veel te mooi weer om binnen te zitten met boeken of achter een PC.. :-)

Op naar stenen en musea...

• vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:36
    reactie op (#2) antonius_

Nou, ik heb ze dus maar meteen opgehaald in de boekhandel! Ze lagen eigenlijk nog ingepakt onder de tafel, maar ik was zo brut...proactief om ze uit het plastic te halen en te inspecteren. Echt heerlijk spul en perfect lees en bladerwerk voor de komende lange, koude winteravonden...als die nog komen. Morgen 21 graden en dat betekent waarschijnlijk een terrasmoment in het Duitse Münster. Daar is het onvolprezen Landesmuseum weer geopend met een schitterende nieuwbouw. Inspiratie all over the place!

• donderdag 30 oktober 2014 @ 23:40
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Hebbedinghe...., alle twee.

onderschrift.jpg

• woensdag 29 oktober 2014 @ 19:27

binnenkort in de aanbieding:

Vlaamse miniaturen, WBOOKS / Davidsfonds, oktober 2011

http://ramsjkrant.nl/vlaamse-miniaturen-p-14296.html

en

http://ramsjkrant.nl/romaanse-beeldhouwkunst-p-14356.html

Prettig vooruitzicht.

Het eerste boek hoort bij een tentoonstelling van een paar jaar geleden. Ongetwijfeld hier behandeld, maar hier een recensie:

http://histoforum.net/recensies/miniaturen.htm