2353 keer bekeken

Michiel de Ruyter

• donderdag 12 maart 2015 @ 20:09
    reactie op (#28) Marjoke
    Jôh! Hoe kan dat nou? Zeker heengaan, hoor. Het MuZeum is ook geweldig.
  • donderdag 12 maart 2015 @ 13:51
    reactie op (#27) bernard-de-clairvaux

Leuk. Ik ben er nooit geweest. Het verste dat ik het Zeeuwse ben geweest, is Middelburg. Veel van de Abdij gezien, toen. Daarom herkende ik het in de film

Klik hier om naar de website te gaan
  • woensdag 11 maart 2015 @ 14:47
    reactie op (#26) Marjoke

Ik kan Michiel De Ruyter veel vergeven, ook de fantasieverhalen, want dankzij hem ben ik geschiedenisfanaat. Tijdens mijn eerste vakanties in zeeland, was een bezoek aan de Vlissingse boulevard altijd een hoogtepunt. Daar klom ik samen met mijn broer op een kanon en werd 1 van de 24 vakantiefoto's gemaakt. Dat waren uberhaupt de enige foto's die jaarlijks gemaakt werden....;-)

• woensdag 11 maart 2015 @ 13:11
    reactie op (#25) Marjoke

Op zich is dit iets betrouwbaarder dan de ene bron die ik nog uit mijn hoofd weet, namelijk het jeugdboek Paddeltje. Ik heb het ook elders gelezen in de afgelopen 40 jaar, dus vraag me niet meer waar.Toch moet ik Paddeltje weer eens lezen. Ik vond het een heel leuk boek.

http://www.400jaarmichielderuyter.nl/wist-je-dat/

Gewijzigd op 2015-03-11 13:35:02
  • woensdag 11 maart 2015 @ 13:08
    reactie op (#24) bernard-de-clairvaux

Ik weet het ook niet, maar het verhaal is wel leuk. Ik ga eens kijken of ik wat meer hier over kan achterhalen.

• woensdag 11 maart 2015 @ 09:44
    reactie op (#23) Marjoke

hahah, misschien is het verhaal dus gewoon niet waar. Zogauw Nederlanders de onverwachte voordelen van zuivelproducten gaan noemen in relatie met een historische held, dan moet je op je hoede zijn.

• woensdag 11 maart 2015 @ 08:32
    reactie op (#22) maerlandt

Een bekend volks verhaal over de Ruyter, toen hij nog op de koopvaart zat. toen schip geënterd werd door de Duinkerkers smeerde hij delen van zijn schip in bet boter en andere vettig heden, zodat ze niet op hun benen konden blijven staan. Zo konde de kapers direct overboord worden gegooid.

Hoe de bemanning wel in staat bleek overeind te blijven, weet ik niet meer.

• woensdag 11 maart 2015 @ 08:11
    reactie op (#21) Marjoke

diplomaat van het hof en we waren inderdaad trouble makers voor jullie 4.gif

Dus voor ons waren dit ware " kapers " ! 1.gif

• dinsdag 10 maart 2015 @ 13:58
    reactie op (#17) bernard-de-clairvaux

Antony van Dyk was ook diplomaat van de Engelse koning, als ik het goedf heb. Of was hij diplomaat aan het hof. Dat kan ook

• dinsdag 10 maart 2015 @ 12:36
    reactie op (#19) maerlandt

Alleen die hebben geen grootse zeeslagen uitgevochten. Ze waren wel een pain in the ass voor ons. Maar doordat we zo goed op de Duinkerkers hebben kunnen oefenen, werden kregen we zulke goede tactieken en zeelui. 36.gifDus eigenlijk. Duinkerk Bedankt.

Alleen jammer dat het nu Frans is.