1109 keer bekeken

ontdekkingstocht binnen de krijtlijnen

• zondag 15 maart 2015 @ 18:45
    reactie op (#5) antonius_
    Binnenkort interessante romeinse tentoonstelling in het Valkhof; Nijmegen.
  • zondag 15 maart 2015 @ 17:51
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

het boek over de lage landen dus.

We waren in Assen. Je had hier al van verteld, maar dat is echt een leuk gebiedje daar om de Brink.

Het is een parel van een museum. En buiten de krijtlijnen een heel mooie expositie van Malevich meegemaakt.

Toch weer een topper voor Assen.

In Arnhem hebben we een nieuwe directrice (zij van Leeuwarden); ben benieuwd wat het geven gaat. Wij zien er naar uit. Bij een mooie expositie in A moet je je maar aanmelden. Maken we appeltaart en voor kids poffertjes

onderschrift.jpg

• zondag 15 maart 2015 @ 17:47
    reactie op (#2) Calamandja

Nee Voorman, geen soort encyclopedie; een Gids voor de wereldliteratuur: het ontsluit de thema's en de schrijvers zelve.

Het is wel op alfabetische volgorde; dat is gedaan voor de geletterden.

Met

onderschrift.jpg

• zondag 15 maart 2015 @ 15:15
    reactie op (#2) Calamandja

Heerlijk he, boeken! Ik heb net het boek 'De Zwenking' uit (hier behandeld). En nu begin ik in...

9200000030638724.jpg

• zaterdag 14 maart 2015 @ 23:24
    reactie op (#1) antonius_

een soort encyclopedie dus?

omslag-steinz-totaal-zonder-flappen.jpg?

• zaterdag 14 maart 2015 @ 17:55

Clubvrienden............................yessssssssssss.

Ik heb Steinz "Gids voor de wereldliteratuur " kunnen aanschaffen in de Boekenweek. Dit is zo gaaf, beter dan Knuvelder, Lodewick, en elaas......"Wereld in woorden".

EN het boek valt binnen de krijtlijnen: het vangt aan (binnen de krijtlijn) met Decamerone van Giovanni Boccacio (1349-1353). Daarom mag ik jullie op dit forum vertellen van dit ongelovelijke mooie boek.

Dit is de complete toegang tot de literatuur die er toe doet. Geen ander boek aanschaffen !!!!!!.

Morgen ga ik (met Lucie) met de boekenweek-pas op treinreis naar Assen (een soort schoolreisje voor ons), naar het museum aldaar om buiten de krijtlijnen de laatste dag van Malevich te zien.

onderschrift.jpg