696 keer bekeken

een weekendje duitsland

• dinsdag 17 maart 2015 @ 21:56
    Goed programma! Dat MAKK is inderdaad super, inclusief gotische minnekästchen. Wat viel je precies tegen aan de dom?
  • dinsdag 17 maart 2015 @ 21:21

Ach een zalig weekendje achter de rug gehad met vrouwtje .

We zijn met de klas waar mijn eega inzit ( het vijfde jaar duits ) een weekendje Aachen en keulen aangedaan .

In Aachen hebben we  ( je kon bepaalde thema"s kiezen ) met gids de Karel de grote tour gedaan , en vond het zeer leuk en leerzaam , het was wel allemaal in het duits maar het stoorde niet . 4.gif  De andere koppels gingen nog een tour doen met de stadsgids maar ik had al onderweg een affiche gezien van een tentoonstelling van Marks - Thomée , een verzamelaar  , en wat voor èèn ! vele middeleeuwse houtsculpturen en paneelschilderijen zoals eentje van onze Rogier van der Wijde en etsen van Albrecht Dürer ! fantastisch gewoon ... de volgende dag in Keulen hebben we alle toeristische tips in de wind geslagen zoals de een trip op de Rhein en al die andere toestanden , en zijn we op eigen houtje beginnen touren . Zo kwamen we in het design museum het MAKK terecht . We waren daar uiteraard niet voor de design , want er liep ook een tentoonstelling van Gotiek tot Jugendstiel . Opnieuw een pracht van een tentoonstelling , met vele aardewerken , majolica , meubels , zilver en sieraden , het water liep me in de mond . Om daarna de honger wat te stillen hebben we het chocolademuseum weesten bezoeken waarvan dit opnieuw een voltreffer was . Het enige dat mij tegen viel is raar maar waar de binnenkant van de Dom en de schatkamer , pure diefstal was dit , maarja dit is ook maar voor de gewone toerist  hè ...1.gif