1905 keer bekeken

zomer 2015

• woensdag 12 augustus 2015 @ 13:02
    reactie op (#13) bernard-de-clairvaux

Jullie zijn terug.

Ik ben benieuwd naar je ervaring in Augsburg en ook hoeveel kunststukken de Fuggers hebben

laten maken van de Habsburgers die zij financieel ondersteunden voor alles en nog wat, maar zich

rijkelijk lieten betalen door exploitaties van mijnen te krijgen.

onderschrift.jpg

• vrijdag 17 juli 2015 @ 23:32
    reactie op (#12) maerlandt
    Ik heb geheel vrijwillig geregeld dat we naar Legoland Duitsland gaan, maar nu de vakantie nadert, komt de buikpijn opzetten. Maarja, je moet afentoe investeren;-)
  • vrijdag 17 juli 2015 @ 21:25
    reactie op (#11) antonius_

haha dat klopt mijn waarde antonius , maar wel een goede tip om het lijden te verzachten ...

• donderdag 16 juli 2015 @ 22:58
    reactie op (#10) maerlandt

Dat is wat al te veel eer. De voorman heeft die burcht Altena niet (voor jou) gebouwd.

3.gif

onderschrift.jpg

• donderdag 16 juli 2015 @ 19:43
    reactie op (#9) Calamandja

dank uwel voorman , en wat onze abt  betreft ,ik geef je gelijk maar een beetje mijn eigen schuld , heb eerst niet geinformeerd wat daar te zien was ... maar dank zij onze voorman toch nog leuke bezienswaardigheden !4.gif

• zondag 12 juli 2015 @ 13:17
    reactie op (#8) bernard-de-clairvaux

Dit ziet er middeeluws uit: burcht Altena.

800px-Altena-Burg1-Asio.JPG

En het middeleeuwse Soest zou ook in die regio liggen, en daar heb je middeleeuws re-enactment: de soesterfehde. Allemaal gevonden via de sauerlandgids.nl

• zaterdag 11 juli 2015 @ 20:08
    reactie op (#7) maerlandt
    Oei, ik meen dat het Sauerland vooral bekend is vanwege het overdadig groene heuvellandschap. Weet niet hoeveel middeleeuws daar te zien is. Je moet natuurlijk nooit je vakanties laten plannen door een vrouw. Daar komen brokken van ;-)
  • zaterdag 11 juli 2015 @ 13:34
    reactie op (#6) antonius_

wij vertrekken weldra naar Winterberg in het sauerland .

Ik ben benieuwd wat we daar gaan zien want ook mijn lieve eega heeft dit gereserveerd ...

hopelijk ook nog iets middeleeuws te zien .

• zondag 05 juli 2015 @ 22:48
    reactie op (#5) Calamandja

Beste Voorman,

Je gaat jaloers zijn: ik ben Jakob (de Rijke) Fugger en de familie Fugger tegengekomen in de werken van

Fernand Braudel, in bizonder het deel: "Het spel en de handel", maar ook in

het studie-boek "Middeleeuwen" van D.E.H. de Boer, en in het boek van Jean Favier, "In naam van God en des gewins"met de ondertitel "De wording van de zakenman".

Ik zie dus reikhalzend uit naar de verslagen van de Abt,

onderschrift.jpg

• zondag 05 juli 2015 @ 12:30
    reactie op (#3) antonius_

Ik heb ook nog een boek over geldwezen in de middeleeuwen liggen, voor als ik eens tijd heb. Welk boek heb jij nu in je handen, specifiek over muntwezen en betaalverkeer, of betreft het een kapittel in een middeleeuws boek ?