764 keer bekeken

voor de schappelijke prijs

• dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:53
    reactie op (#3) Calamandja

Robert Bartlett is prof Medieval History, University of St. Andrews (Schotland).

Bekend van The making of Europe (950-1350) en hij schreef en presenteerde voor BBC The Normans.

Mijn kleinood is een groot plaatjesboek 28cm/22cm, en 336 pagina's, uitgegeven door Librero. Schutblad Juni: hooien van de hertog van Berry.

8 hoofdstukken: Wat bepaalde de ME, Redding van de ziel, Aardse machten, Nagelaten middeleeuwse kunst, Het dagelijks bestaan, Leven en weten, Christenen en niet-christenen, Het einde van de ME.

De volgende meeting breng ik het, en mag ieder het vasthouden.

onderschrift.jpg

• zondag 25 oktober 2015 @ 21:02
    reactie op (#5) Marjoke

Soms zou het zo fijn zijn als tv series zoal The West Wing werkelijkheid waren. Maar ja, nu terug naar de werkelijkheid. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • zaterdag 24 oktober 2015 @ 07:15
    reactie op (#4) bernard-de-clairvaux

Bartlet was president van de VS. De professor in de economie en nobelprijs winnaar, staat ook bekend om zijn liefde voor, en kennis over de geschiedenis. Tijdens zijn ambstermijn is er ook vrede gesloten de Palestijnen en Israel. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:03
    reactie op (#3) Calamandja
    Prevenier heeft volgens mij vaker geschreven over de Bourgondiers ( en hun bureaucratie).
  • vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:38
    reactie op (#2) bernard-de-clairvaux

Beide boeken zijn mij onbekend, de naam Walter Prevenier zegt me wel iets, maar Bartlett zegt me niets; gaat zijn boek over de Nederlanden?

• donderdag 22 oktober 2015 @ 16:51
    reactie op (#1) antonius_

We gaan je zaterdag overhoren! Ik ben momenteel bezig in.....

http://www.houtekiet.be/boeken/p/detail/onze-gratie-en-genade

• donderdag 22 oktober 2015 @ 14:18

van 10 euro heb ik De Middeleeuwen, Kunst, Cultuur en het dagelijks leven van Robert Bartlett kunnen kopen. Allemaal plaatjes en een uitgebreid biografisch woordenboek met tijdsbalk en een geografisch register.

Een aanrader voor de luiaard..

Ik kende Bartlett nog niet.

Met,

onderschrift.jpg