1720 keer bekeken

The glory of Byzantium and early Christendom

• donderdag 17 november 2016 @ 07:14
    reactie op (#14) bernard-de-clairvaux

Gaat zeker lukken. Nu nog kijken naar dat Mantua Gonzaga boek. Die was ik vergeten.

Klik hier om naar de website te gaan
  • woensdag 16 november 2016 @ 23:17
    reactie op (#13) Marjoke

Enjoy!

• woensdag 16 november 2016 @ 22:24
    reactie op (#12) bernard-de-clairvaux

Ik heb hem ook op de kop getikt. Een perfecte 2e hands. Zie geen verschil, behalve in de prijs. 

• donderdag 21 januari 2016 @ 09:56
    reactie op (#11) bernard-de-clairvaux

Het boek over Byzantijnse en vroegchristelijke kunst is binnen! Het is een beauty: schitterend vormgegeven 'best of' boek. Het glimt, glittert en glanst. Zelfs de kaft en de randen van de bladzijden hebben een gouden coating. Echt genieten.

• woensdag 09 december 2015 @ 11:17
    reactie op (#10) Calamandja

Ach, het sluit echt aan bij mijn interesses en zelfs bij concrete bezoeken aan de betreffende steden/regio's. Daarmee vergoeilijk ik dit soort aankopen...en gelukkig krijg ik niet op mijn donder van mijn ega.

En ik neem boterhammen mee naar mijn werk dus dat scheelt per jaar minimaal 45x4x eur 3,50 = eur 630

En ik tank altijd op de Tango (op donderdag) dus dat scheel etc...:-)

Gewijzigd op 2015-12-09 13:06:25
  • woensdag 09 december 2015 @ 11:06
    reactie op (#6) bernard-de-clairvaux

Zoveel boeken en dan nog in vreemde talen: dat is de opbouw van een bibliotheek om tekorten aan literatuur te voorkomen tegen je de pensioenleeftijd hebt bereikt. Je kan dat toch niet allemaal uitlezen op korte tijd?

• woensdag 09 december 2015 @ 11:05
    reactie op (#5) Marjoke

AH, nu begrijp ik het. Dus de nederlandssprekenden dienen wat meer geduld uit te oefenen dan de engelstaligen. Gelukkig hebben we dit doorheen de geschiedenis geleerd: geduld uitoefenen tot we van de dwingelandij van Fransen, Spanjaarden, Hollanders waren bevrijd...

• woensdag 09 december 2015 @ 09:04
    reactie op (#7) Marjoke

Het staat helemaal vol! Het volgt chronologisch per hoofdstuk de grote markiezen en hertogen Gonzaga en wat ze aan kunst en architectuur hebben uitgespookt. Ik was er in 2002 een weekend 'en route' naar Toscane en wilde het per se in de kast hebben. Te bestellen bij:

https://www.buchhandlung-walther-koenig.de/koenig2/index.php?mode=details&showcase=1&art=1423575

De verzendkosten naar NL zijn iets van 5 a 7 euro, maar als je een paar boeken besteld, heb je die kosten er makkelijk uit. Het wordt zeer goed verpakt en meestal zitten de boeken nog in hun originele plastic. Wellicht heb ik het al eerder gemeld, maar ik kocht hier al eerder het boek van de expo over Karel de Stoute voor eur 10,-.

• woensdag 09 december 2015 @ 07:25
    reactie op (#6) bernard-de-clairvaux

Kwijl kwijl. Die wil ik ook. Die van Mantua. Staat er ook iets in over het paleis waar die kunst zich bevond/bevind.

• dinsdag 08 december 2015 @ 21:41
    reactie op (#5) Marjoke

Dat is 'm! Ik denk dat ik die engelstalige bestel, maar ik moet me even gedeisd houden omdat ik vóór Sinterklaas ook al 3 boeken heb besteld.

Wel allemaal in de aanbieding hoor ;-)