518 keer bekeken

Sterkte aan Brussel

• vrijdag 25 maart 2016 @ 19:37
    reactie op (#4) penrose

Beste Marc, terugkijken lost onze boosheid niet op en terugkijken lost ook niet op hoe we samen verder moeten.

Bijdragen aan de opgave "samen verder" lucht echt op.

onderschrift.jpg

• vrijdag 25 maart 2016 @ 17:35
    reactie op (#4) penrose

800 jaar geleden. En daar heb je precies het probleem. Wij zijn verder gegaan en de Arabische wereld niet. Die zijn zich zielig en slachtoffer gaan voelen. En dat koesteren ze nu nog steeds. En dat terwijl de Arabische wereld zo vooruitstrevend en ntwikkeld was. 

En bij al dit zelf medelijde vergeten ze dat de Islam zich volledig verspreid heeft dmv verovering. Niemand vroeg 1400 jaar geleden om veroverd en bekeerd te worden..

Gewijzigd op 2016-03-28 22:09:59
    Klik hier om naar de website te gaan
  • vrijdag 25 maart 2016 @ 08:56
    reactie op (#3) Calamandja

Naar mijn bescheiden mening heeft de 'heilige oorlog' niets te maken met het wanbeleid van Brussel, of zelfs met dat van de EU.  De Unie kost alleen maar geld, en ze zijn niet eens staat om hun volk te beschermen.

We mogen niet vergeten dat wij - het christendom - 800 jaar geleden precies hetzelfde gedaan hebben met de moslims: vrouwen en kinderen uitmoorden in naam van "onze" God...

Als bewijs van spijt zouden wij bijvoorbeeld beter het fiere standbeeld van Godfried van Bouillon neerhalen en verbrijzelen, want hij was een terrorist!   Niet de ministers zouden hun ontslag moeten aanbieden, maar de paus, want het is de toenmalige paus die opdracht gaf tot die gruwelijke kruistochten.

Sorry voor mijn boosheid,

marc

• donderdag 24 maart 2016 @ 14:30
    reactie op (#2) antonius_

Het metrostation Maalbeek was vroeger mijn eindbestemming om mijn kantoor in Brussel te bereiken. Het is het station in een kantoorzone en ook dicht bij de Europese kantoorgebouwen. Sedert wij beslist hebben om toch een tweede wagen te kopen om zo onze kinderen een autorijopleiding te geven en dat goedkoper uitkwam doordat ik mijn treinabonnement kon opzeggen ben ik met de bedrijfswagen naar Brussel beginnen rijden en kon ik wat flexibeler mijn vertrekuur kiezen en vooral de metro vermijden. Ik was eergisteren op ziekteverlof en heb zo weinig gezien van de drukte als gevolg van deze verschrikkelijke aanslag.

De stations werden overal hermetisch afgesloten zodat op het werk in allerijl carpooling diende te worden georganiseerd zodat iedereen thuis geraakte. Het centraal kantoorgebouw werd gesloten en iedereen moet nu van thuis uit werken. Contacten gebeuren via mail of via telefoon.

Het feit dat Erdogan himself Belgie er op heeft gewezen dat een van de daders door Turkije werd uitgewezen en als staatsgevaarlijk werd bestempeld, met bijkomend een crimineel verleden in Belgie doet toch wel wat vragen stellen. Intussen is bekend gemaakt dat zowel de minister van Binnenlandse Zaken als de minister van Justitie hun ontslag hebben aangeboden.

De combinatie van criminaliteit met jihadisme is een gevaarlijke cocktail, en de organisatie van Brussel met zijn 19 verschillende gemeenten met eigen burgemeesters en politiekorpsen maakt de zaken niet eenvoudig en efficiënt. 

Grond van de zaak is natuurlijk dat vooral in het Brusselse gewest er een regime van apartheid bestaat. De blanken komen er met duizenden dagelijks werken vanuit Vlaanderen en Wallonië, terwijl de lokale minder blanke bevolking van allochtone afkomst, en Brussel als geheel, met het hoogste werkloosheidspercentage van het land kampt. Een lokale bevolking waarmee de werkende Vlaming die naar Brussel trekt zelden mee in contact komt, elk met zijn eigen televisiezenders, zijn eigen restaurants en cafés, zijn eigen taal. De meeste Vlamingen die er werken kennen van Brussel immers enkel het traject tussen hun kantoor en het treinstation of metrostation. De weinige allochtone Brusselaars die ik ken zijn diegene die 's avonds mijn vuilnisbak komen reinigen, het tapijt stofzuigen en het toilet reinigen. In ons personeelsbestand moet je ook al met een vergrootglas kijken om enkele vreemd klinkende namen tegen te komen. Dit is een harde realiteit en zolang dit niet opgelost wordt, zal Brussel met zijn 19 gemeenten waarvan iedereen weet dat Molenbeek en Schaarbeek de ergste zijn, waar de lokale wijkagent zich amper durft vertonen, vooral 's avonds, dan blijft dit een gevaarlijke en onhoudbare situatie die nu en dan eens zal ontploffen. Geld bijpompen en bijkomende militairen op straat lossen dit niet op, en vraag mij niet om de oplossing, maar onderwijs en herstel van gezag en waarden zullen er wel een deel van uitmaken, naast vele andere. Maar de terreurdreiging, die zie ik niet meer verdwijnen, daar zullen we lange tijd moeten mee leven, zeker zolang die oorlog in Syrië, Irak, Libië, enz.... niet is afgelopen, en dan nog...

Met Pasen voor de deur, en wat dat voor elk van ons ook moge betekenen maar waar in vele gezinnen eitjes en de paashaas worden aangebracht om de kinderen en kleinkinderen te verwennen zal ik mij persoonlijk wel zorgen maken voor hun veiligheid. Kinderen nemen immers meer dan vroeger het vliegtuig om op vakantie te gaan en trein en metro om naar een concert in Brussel te gaan. Maar dit zullen we op die dag proberen te vergeten...

Gewijzigd op 2016-03-24 14:34:59
  • dinsdag 22 maart 2016 @ 22:50
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

insgelijks, krabbel maar overeind

onderschrift.jpg

• dinsdag 22 maart 2016 @ 20:12

Woorden schieten te kort, maar ze zijn wel gemeend: veel sterkte voor Brussel en voor België.