903 keer bekeken

Tongeren

• woensdag 12 oktober 2016 @ 19:41
    reactie op (#8) bernard-de-clairvaux

Museum van Meermanni is ook gratis open op OMDag. Ligt wel wat uit de route. Zullen we in ons achterhoofd houden om evt volgend jaar te ontmoeten? Wel veel Gouden eeuw, maar dat is ook mooi.m

Klik hier om naar de website te gaan
  • woensdag 12 oktober 2016 @ 19:27
    reactie op (#7) Marjoke

Mijn broer heeft ook een keer op open monumentendag het Binnenhof bezocht. Hij was er erg enthousiast over. Het valt natuurlijk prima te combineren met het Mauritshuis, de KB of museum Meermanno. Mag wat mij betreft op de shortlist!

• woensdag 12 oktober 2016 @ 12:01

Ik heb een keer een losse flodder af laten gaan, dat ik iemand ken via wie ik, eventueel, iets kon regelen om de Grafelijke zalen achter de Ridderzaal op het Binnenhof (voor onze Belgische vrienden, in Den Haag) te komen.

Een paar jaar geleden ben ik nog eens in ProDemos geweest, van waaruit ze nu de rondleidingen of die kennes er nog werkte. Toen was dat het geval. Nu helaas niet meer. De jonge dame bij de balie kende haar niet. Dus, helaas, ik heb geen ingang meer. Dus geen prive rondleiding door de Grafelijke zalen.

Alternatief. tijdens Open Monumentendag hebben ze sinds een paar jaar wel veel open gesteld. Gaan binnen via het gebouw van de 1e kamer, met veel extra ruimtes, delen van het Stadhouderlijk kartier, via via naar de Staten Zaal, waar de Staten Generaal van de Republiek vergaderde, de Treveszaal, waar het kabinet vergaderd, door naar de Rolzaal (1 van de gravelijks zalen) en via de Ridderzaal weer naar buiten. Was zeer de moeite waard. Ook een verrassing, want ik dacht dat e 1w kamer, Treveszaal en Ridderzaal appart waren te bezoeken en van de Rolzaal wist ik helemaal niets. Een enorme verrassing.

Open Monumentendag vind meestal plaats rond mijn verjaardag op 10-9

• donderdag 21 juli 2016 @ 17:49

wij wachten af , plaats is oké .

• zondag 05 juni 2016 @ 22:28
    reactie op (#4) antonius_

In principe geen probleem met de plaats. Maar gaat dit jaar niet meer gebeuren.

• zondag 05 juni 2016 @ 20:02

Antonius is accoord op de stad en het thema. Dat wordt dan laatste week van september / of oktober ?

onderschrift.jpg

• dinsdag 24 mei 2016 @ 12:47
    reactie op (#2) Calamandja

In mijn nerdy hobbyisme hou ik zo'n beetje alles in de gaten in een straal va 500 km rond Zutphen ;-). Ik heb deze schatkamer jaren geleden bezocht, toen het nog een stoffig zooitje was. Nu ziet het er veelbelovend uit. Over 2 jaar dus in combinatie met de opgraving onder de naastgelegen Basiliek. Ik weet niet of ik het geduld kan opbrengen, dus wat mij betreft prima voor een Bouwersdag. Wie andere meningen en suggesties heeft: laat maar weten!

• maandag 23 mei 2016 @ 20:37
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Amaai, hoe heb je dat gevonden, lijkt reuze interessant en een geldige reden om Tongeren te bezoeken.

Tip voor een bouwersdag in 2016 ?

• maandag 23 mei 2016 @ 20:18

Wachten tot 2018 als de archeologische site onder de basiliek open gaat of binnenkort toch alvast naar:

http://teseum.be/