1870 keer bekeken

Zomer 2016

• dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:44
    reactie op (#29) Marjoke

Safe at home; verdere verslaglegging volgt

• zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:38
    reactie op (#27) bernard-de-clairvaux

In Trentino staat nog een mooie kathedraal. Daar is het beroemde/beruchte concilie gehouden. Ik herinner me de kropte en de open muurtrappen. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:15
    reactie op (#27) bernard-de-clairvaux

"un museo di arte futurista", buiten de alomgekende krijtlijnen, maar in de vakantie mag alles natuurlijk, en het weze je gegund.

• vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:36
    reactie op (#26) antonius_

Ik heb veel bijzonders gezien en meegemaakt. Slurp nu een laatste sambuca naar binnen en morhen naar Trento. Wellicht wat files maar ca. 350 km dus moet lukken. Onderweg: Casa Depero in Rovereto...(google maar)

• vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:45
    reactie op (#25) bernard-de-clairvaux

de ontdekkingstocht van je omgeving en jezelf.. Dat is een heel mooie plek !

onderschrift.jpg

• donderdag 04 augustus 2016 @ 21:45
    reactie op (#24) Calamandja

Was geweldig. Vandaag nog een rondje San 'Selfiano' gedaan.

• woensdag 03 augustus 2016 @ 22:36
    reactie op (#23) bernard-de-clairvaux

Ja, ik herkende onmiddellijk je foto's van de sierlijke boekbanden, de Biccerne, zoals ik deze tijdens een tentoonstelling in de Brusselse Nassaukapel heb mogen bewonderen in 2003... (zie nieuwsbericht op deze club: de schoonheid van boekhouden). Mijn beelddenker-geheugen laat mij niet in de steek...

Gewijzigd op 2016-08-03 22:37:04
  • woensdag 03 augustus 2016 @ 20:51
    reactie op (#22) Calamandja

Ik stond hier vandaag! En heel cynisch: er stond een grote geldwagen voor de deur. Daar gaan dw laatste goudstaven, dacht ik. Wel symbolisch dat het bankwezen mede is uitgevonden in Siena. Op de beschilderde boekbanden in het stadsarchief staan de 'banco's' van de geldwisselaars in allerlei varianten afgebeeld. Zie mijn FB bericht. Nog 2 dagen te gaan....

• woensdag 03 augustus 2016 @ 11:47
    reactie op (#21) Marjoke

Waar de foto genomen is? Dat weet ik niet, het is een plaatje van Wikipedia. Ik herinner mij persoonlijk een smal straatje in Siena, maar welk gebouw juist tegenover de "headquarters" staat van de "barmhartige" bank in Siena, dat herinner ik me niet meer, en de reisboekjes van die tijd, die liggen ergens diep in een schuif weggeborgen...

• maandag 01 augustus 2016 @ 10:46
    reactie op (#20) Calamandja

Waar is deze foto genomen? Ik kan het niet plaatsen. Dacht eerst in het Tolomei paleis, (Ja dat bestaat echt) Want daar is nog steeds een bank gevestigd. Maar dat is dit niet. Dit is ergens anders.

Klik hier om naar de website te gaan