694 keer bekeken

even tussendoor

• maandag 17 oktober 2016 @ 11:05
    reactie op (#2) Calamandja

Dat staat ook op nog op mijn verlanglijstje , gidsen , maar inderdaad een zware dobber .

• vrijdag 30 september 2016 @ 12:13
    reactie op (#2) Calamandja

Die cursus Iconografie en symboliek, is te geef. 'T is jammer dat Brugge zo ver is.

maar een mooi verslag van de voorman doet het ook goed.

onderschrift.jpg

• donderdag 29 september 2016 @ 19:57
    reactie op (#3) antonius_

Ik heb 9 juni in optie genomen en begin langzaam met het programma. De eerste spreker is een Vlaming!

• donderdag 29 september 2016 @ 17:25
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Is er al nieuws over de Zutphen dag in 2017 ?. 

onderschrift.jpg

• vrijdag 23 september 2016 @ 23:59
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Dat congres oogt interessant, nu ik tijd heb, heb ik me ook op een 2-daagse middeleeuwen-cursus ingeschreven over "Kunst en keniis in de middeleeuwen".

En wat gidsen betreft, mischien volg ik ooit een cursus 'stadsgids', maar dit lijkt me wel zwaar.

• vrijdag 23 september 2016 @ 14:19

Gisteren heb ik weer eens voor stadsgids gespeeld in Zutphen. Dankzij de kaarsenkroon ben ik bevriend geraakt met een Duitse historicus uit Wuppertal. Hij is lid van de plaatselijke historische vereniging en kwam gisteren met 35 soortgenoten naar Zutphen. Natuurlijk bezochten ze de Walburgiskerk met Librije en KK. Vervolgens verzorgde ik de stadswandeling. De groep werd overigens gesplitst en er werd halverwege gewisseld. Tussendoor...lunch in het Hampshire Hotel. Jullie welbekend! Was leuk om te doen en natuurlijk prettig om wat complimenten in ontvangst te nemen. Volgende project: deelname aan 2-daags congres over de moderne devotie aan de Universiteit Nijmegen: http://wp.titusbrandsmainstituut.nl/eng/?page_id=1288

Ter voorbereiding lees ik dit boek, het schijnt HET boek over de Moderne Devotie te zijn en de schrijver spreekt in Nijmegen:

Gewijzigd op 2016-09-23 14:20:16