5679 keer bekeken

Bouwersdag

• maandag 03 juli 2017 @ 08:44

Nog even terug komend op ons gesprek over andere inzichten in geschiedenis en of de Freriks vanuit de tijd van Nero nog wel de zelfde waren als de Friezen van de vroege middeleeuwen. 

Zelfs Wikipedia schrijft er over. 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Friesland

Klik hier om naar de website te gaan
  • maandag 03 juli 2017 @ 08:29
    reactie op (#86) Marjoke

Vind ik prima maar reactie van Maerlandt is relevanter...

• donderdag 29 juni 2017 @ 11:01
    reactie op (#85) maerlandt

Is het misschien een idee om nu al de volgende datum te prikken? Is dat een oplossing voor jullie? Als we zeggen het laatste weekend van mei of juni?

• donderdag 29 juni 2017 @ 10:29

En wat heeft vandaag de postbode gebracht ? Een prachtige kaart van onze vrienden . Bedankt mannen ( en vrouwen frown ) voor deze mooie en leuke attentie .

Wij vonden het ook heel jammer dat we er OPNIEUW niet konden bij zijn en naar ik meende was er zelfs Belgisch bier mee gemoeid !!!!!!

Voor volgend jaar gaan we er voor zorgen dat we er wel weer opnieuw bijzijn , maar als je in een 4 ploegen systeem zit is dit altijd een complexe bedoening om verlof te krijgen .

Alvast bedankt vrienden dat jullie aan ons hadden gedacht  .    wink

• donderdag 29 juni 2017 @ 10:28

En wat heeft vandaag de postbode gebracht ? Een prachtige kaart van onze vrienden . Bedankt mannen ( en vrouwen frown ) voor deze mooie en leuke attentie .

Wij vonden het ook heel jammer dat we er OPNIEUW niet konden bij zijn en naar ik meende was er zelfs Belgisch bier mee gemoeid !!!!!!

Voor volgend jaar gaan we er voor zorgen dat we er wel weer opnieuw bijzijn , maar als je in een 4 ploegen systeem zit is dit altijd een complexe bedoening om verlof te krijgen .

Alvast bedankt vrienden dat jullie aan ons hadden gedacht  .    wink

• zondag 25 juni 2017 @ 20:00

Nog een andere terugblik (wel leuk de foto's

Hans, ik had het over een boekje dat ik op de lagere school heb gekregen tijdens schoolsparen, van de Rabobank. 

Ik moet het boekje nog ergens hebben, maar waar???

Het had een verhaal met legendes, 11 stuks uit iedere provincie 1. 

Ik weet nog de volgende verhalen.

• Een huilende vrouw bij de scrijerstoren in Amsterdam. De legende zelf weet ik niet meer
    • een dronke bedelaar wordt door de hovelingen van hertog Philips de Goede, voor 1 dag Gedaan alsof hij de hertog was. . Volgende dag ligt die weer op de plek waar die gevonden is, maar wel met een goed gevulde beurs. Dit was nwtuurlijk in Den Haag.
    • het verhaal dat een trommelaar, de aanvallende Spanjaarden in verwarring brengt met verschillende trommelspel, waardoor het lijkt alsof er veel troepen in de stad waren.  (Klein Jantje van Sluis)
    • mooi Ann van Velp, die jonge mannen in de vijver bij kasteel Biljoen in Velp lokt
    • De broedermoord op kasteel Valkenburg, waarbij beide broers verliefd werden op Alix van Kleef, maar deze koos voor de jongste Walram. Reinout vermoorde beide en moest daarnaar dobbelen on zijn ziel.
    • De twee zusters die verliefd werden op dezelfde jong man. 1 zus bleef achter en uit gemis van haar zus, bouwde ze de Bergkerk in Deventer, die 1 hogere toren lijkt te hebben. Ze zijn even hoog.
    • De ongehoorzame dienstmeid die als straf de schelpengrot bij kasteel Nienoord moest aankleden. 
    • iets over de reuzen die op de Drentse heide met grote keiën liepente gooien en waardoor de Hunnenbedden ontstonden. 
    • Dan herinner ik me nog een verhaal over een molenaar, waarvan zijn vrouw betoverd was en iedere nacht kwam spoken op zijn molen en hem aanvielen. 

• zondag 25 juni 2017 @ 19:20
    reactie op (#78) Marjoke

Childerik, inderdaad, en het is zijn graf dat op 27 mei 1653 intact gevonden werd op dertig meter van de Sint-Brixiuskerk te Doornik.

Dit zou zijn zegelring zijn; romeins kostuum maar wel lange haren:

en de verloren gegane grafschat (allemaal romeinse sieraden, waarvan sommige, de bijtjes, door Napoleon werden "gerecupereerd" om zijn positie van keizer van het Frank(ische)rijk kracht bij te zetten.

PS Pinterest is een goede bron om dergelijke foto's op te zoeken.

• zondag 25 juni 2017 @ 19:02
    reactie op (#80) Calamandja

of Kortrijk:

• zondag 25 juni 2017 @ 18:58
    reactie op (#79) Marjoke

Het is al even erg als je Delft neemt, een jaar later:

• zondag 25 juni 2017 @ 18:43
    reactie op (#77) Calamandja

Ik zie wel meer verschillen. Wij waren er in Brugge niet bij