1393 keer bekeken

Symposium 2018

• woensdag 07 februari 2018 @ 16:51
    reactie op (#14) bernard-de-clairvaux
  • dinsdag 06 februari 2018 @ 22:57
    reactie op (#14) bernard-de-clairvaux

Proficiat met je website: mooi, informatief, interessante agenda. Vooral de links naar de lezingen van verleden jaar vind ik interessant, zoals o.a. de powerpoint over die ballaststenen.

• maandag 05 februari 2018 @ 14:48
    reactie op (#13) bernard-de-clairvaux

De kogel is door de Walburgis:

https://middeleeuwen-symposium.nl/

Ik heb een betaald abo genomen op wordpress zodat er geen advertenties meer op de website worden getoond.

En het is MEER dan een Gelders programma ;-)

• zaterdag 20 januari 2018 @ 12:46
    reactie op (#12) Calamandja

Juist prima in balans Vlaanderen, Vlaamse en Brabantse stedenbonden, hertogdom Brabant, Maria van Gelre (let op: Franse prinses ingezet in Frans-Bourgondische politiek) en financien Gelre. En nog eens 2 Vlaamse sprekers. Ik zou snel een hotel boeken!

• zaterdag 20 januari 2018 @ 07:58
    reactie op (#10) bernard-de-clairvaux

Interessante agenda; misschien iets te veel "Gelders"... (vanuit Vlaams gezichtspunt)...

• donderdag 18 januari 2018 @ 12:24
    reactie op (#10) bernard-de-clairvaux

Ziet er gaaf uit,! Komplimenten

onderschrift.jpg

• donderdag 18 januari 2018 @ 09:51
    reactie op (#9) bernard-de-clairvaux

Al vast als opwarmertje. 5 van de 6 onderwerpen zijn bekend. Wederom sprekers uit België (Ugent en Leuven):

1. Maria van Gelre en de Gelderse Verbondsbrief. Adel en steden wilden een stem in de opvolgingsproblemen
    2. Verdeel en heers. Staatsvorming in het graafschap Vlaanderen en de veranderende rol van de adel
    3. Eendracht maakt macht. Stedenbonden in Vlaanderen en Brabant
    4. De financiële perikelen van de Gelderse hertog en de helpende hand vanuit de steden
    5. Het hertogdom Brabant verbeeld door vorst, adel en stedelijke elite: hoe een gezamenlijk beeld ontstond over het territorium Brabant (dat begon als een versnipperd gebied).

Titels moeten nog definitief worden.

• zondag 26 november 2017 @ 12:39
    reactie op (#8) Marjoke

8 juni is de datum van het volgende ME-symposium. Ik maak even een apart item over Bouwersdag 2018

• zondag 26 november 2017 @ 09:24

De datum kan voor ons zo wie zo niet. Wij zitten dan in Dresden. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • zaterdag 25 november 2017 @ 10:53
    reactie op (#5) antonius_

België is prima natuurlijk. Lier is charmant, maar heeft museaal niet veel te bieden. Dat maakt het programma minder gevarieerd en bij slecht weer niet zo handig. Ik ga me verdiepen in eea.