3 hoogleraren in het programma. Was vooraf niet de bedoeling, maar wel cool.
P R I M E U R
3 hoogleraren in het programma. Was vooraf niet de bedoeling, maar wel cool.
Daar zal je geen spijt van hebben, van die Dries Tys; maar die kan op zich wel een hele dag vullen!
Eén spreker heeft moeten afhaken, maar daarvoor in de plaats komt Dries Tys.
Dank je! Het gaat weer als een tierelier. Met nog 2 maanden te gaan, nu meer aandacht voor de praktische zaken van het event.
Mijn symposium bijdrage is voldaan en het entree-bewijs heb ik ontvangen.
Nu nog wachten tot het de 21e juni is.
Iets om naar toe te werken voor de organisatie en voor de bezoekers om naar uit te zien.
Intussen 100 deelnemers voor symposium en 46 voor de collegetour. Beide dagen gaan sowieso door. Wordt dolle boel....
Dankjewel. Tys stond wel op ons lijstje, maar vanwege de eerdere samenwerking kozen we weer voor een spreker namens de Ugent. Jouw opmerking over 'ingewijden' neem ik me wel ter harte. Ik heb de afgelopen jaren mogen waarnemen dat de bezoekers echt geen toevallige passanten zijn. Een middeleeuwen symposium bezoek je niet zomaar vanuit een spontane opwelling van nieuwsgierigheid. Die waarneming sterkte mij in de keuze voor dit jaar: het mag best ergens over gaan. De keuze voor de vroege middeleeuwen gaat ook een andere doelgroep aanspreken, waarbij de samenwerking met het frankisch openluchtmuseum een netwerk van re-enacters aanboort. Als het dit jaar toch te ambitieus blijkt te zijn: dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Ik houd jullie op de hoogte!
Dat ziet er wel zeer hoogstaand uit. Het doet me denken aan de cursus die ik bij Dries Tys heb gevolgd over ' Schapenboeren, Vikingen en vissers - Middeleeuwse culturen rond de Noordzee'. Langzamerhand wordt dit een symposium enkel voor 'ingewijden'. En twee dagen, ja daar hoort enkel een dikke proficiat bij.
Het programma is rond! Nog even wat finetuning, maar staat inmiddels online.