470 keer bekeken

nieuw seizoen...wat gaan we doen?

• zaterdag 27 maart 2010 @ 20:16
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

Dat klopt eigenlijk wel. Want ook de oorlogen die ze "wonnen" zoals wo1 en 2, wonnen ze door hulp van andere en doordat ze aan de uiteindelijke winnende kant stonden. Na wo1 konden ze nog een grote mond op zetten en een hele harde vreden afdwingen. Maar na de 2e oorlog besefde ze dat ze eigenlijk niets in de melk te brokkelen hadden. Het was een gunst van de westerse geallieerde dat ze bezettingszones kregen. Anders hadden ze die ook niet gehad.

De koloniale oorlogen hebben ze daarna eigenlijk ook altijd weer verloren.

Klik hier om naar de website te gaan
  • vrijdag 26 maart 2010 @ 22:04
    reactie op (#2) antonius_

Goed boek heb ik gehoord. Het komt erop neer dat Frankrijk sinds 1870 al 'haar oorlogen'  verloren heeft en daardoor in de internationale politiek erg conflictmijdend is...ook naar bepaalde dubieuze figuren en landen.

• vrijdag 26 maart 2010 @ 18:30

zo heftig als de Abt kan ik het op mijn leeftijd niet meer hebben.

In Gent bezoek je beslist het Lam Gods.

Ik heb onderhanden Frankrijk in oorlog, 1870- 1962 door H.L. Wesseling.

Voor de datum van 1 mei in Delft hoop ik nog een tentoonstelling aan te doen die er toe doet,

Veel plezier,

onderschrift.jpg

• vrijdag 26 maart 2010 @ 09:53

Vrienden, met de lente in de lucht begint bij mij alles te kriebelen en moet ik dringend op pad om mijn cultuurhistorische honger te stillen. Komend weekend Gent, na Pasen Bonn en dan zien we elkaar alweer in Delft. Hebben jullie al verdere plannen?