2046 keer bekeken

Bouwersdag 2019.

• zondag 24 maart 2019 @ 18:30
    reactie op (#27) Marjoke

Den Bosch is best wel een goed idee: rondvaart op de binnendieze, St Jan en de historische afdeling van het Noordbrabants Museum

• zondag 24 maart 2019 @ 15:31
    reactie op (#26) Marjoke

Zijn er geen leuke kleine Vlaamse steden?.en in Nederland? Den Bosch?

Klik hier om naar de website te gaan
  • zondag 24 maart 2019 @ 13:26
    reactie op (#25) antonius_

Op 1e gezicht is de 28 niet onmogelijk, 

Gewijzigd op 2019-03-24 13:27:17
  • zaterdag 23 maart 2019 @ 14:34
    reactie op (#24) Calamandja

Goed idee.

Wat voor zaterdag 28 september ?

onderschrift.jpg

• zaterdag 23 maart 2019 @ 11:24
    reactie op (#23) bernard-de-clairvaux

Wat de bouwersdag betreft kunnen we misschien alvast beginnen met een datum te pinnen?

Waar hij plaats vindt kunnen we later zien. Er zijn nog veel steden en gemeenten waar we niet zijn samen gekomen, ik denk aan Wallonië waar er nog veel steden en gemeenten zijn met middeleuwse gebouwen...

• zondag 17 maart 2019 @ 12:58
    reactie op (#22) Marjoke

Ja, die kerkschat uit Münster kan ik iedereen aanraden. De afgelopen jaren al een paar keer binnengelopen toen ik een dagje over de grens was. Ik lees dat de Domschatzkammer in Münster de komende jaren wordt gerenoveerd: https://www.paulusdom.de/kunst/domkammer/

Zoals eerder gemeld ook in het najaar een mooie expo in Utrecht met de kerkschatten uit het Catalaanse Vic en het Noorse Bergen. Is natuurlijk een hele mooie, verrassende combi. De samenstellers hebben (zoals mij verteld) interessante parallellen gevonden in de kerkelijke kunst uit deze uithoeken van Middeleeuws Europa.

• zondag 17 maart 2019 @ 07:36
    reactie op (#21) Marjoke

Er is op dit moment wel een hele mooie museum in het Catharijne convent. Helaas niet meer te zen tijdens Open Monumentendag 

https://www.catharijneconvent.nl/tentoonstellingen/de-münster-domschat/

• woensdag 13 maart 2019 @ 23:40
    reactie op (#20) bernard-de-clairvaux

Breda?

• woensdag 13 maart 2019 @ 09:12
    reactie op (#19) Marjoke

Dag allen, ik reageer even niet zo snel vanwege druk. Vriendin skiën. Directe collega ziek en daarnaast moest ik zo nodig een 2-daags ME-symposium organiseren.

Ik heb in Utrecht in de loop der jaren al heel veel gezien (vast niet alles) en zou graag iets anders bezoeken. Heb nog geen pasklaar antwoord van 'wat dan', maar dat popt vanzelf wel een keer op.

• maandag 11 maart 2019 @ 10:52
    reactie op (#18) Calamandja

Janskerk, Geertekerk, Pieterskerk, de Dom, paushuis, Duitse Huis, allemaal middeleeuws en open op de Monumentendag. En dat is nog zonder iets uit te zoeken. 

Maerlandt, we hebben jou nog helemaal niet gehoord!