18 keer bekeken

Clubnieuws

• dinsdag 05 november 2019 @ 11:09
    reactie op (#1) Marjoke

Er zijn inderdaad een aantal Clubbers die wat leven in de Clubs-brouwerij willen brengen naar aanleiding van het 20-jarig bestaan van Clubs.nl. Om die lieden wat te motiveren schrijf ik dan ook wat op de fora die naar aanleiding daarvan werden opgericht. Ah, ja het is inderdaad wat nostalgie en soms vraag ik me af wat mij bezielde om jaren aan een stuk na mijn werkuren mij op te sluiten achter mijn PC om de 'goede boodschap' te brengen. Nu, het mooie is dat we elkaar wat hebben leren kennen, en elkaar wat hebben weten te inspireren. Intussen zijn er echter heel wat andere sociale media, waar je onderhands overstelpt wordt met artikels en studies over de middeleeuwen dat het echt niet meer te volgen is, al beperk je jezelf tot een strikte periode of bepaald onderwerp. Hoe dieper je graaft hoe meer je beseft dat je er eigenlijk na al die jaren nog niets of weinig over weet, anderzijds blijft het een boeiende materie die nog steeds evolueert. "Ongedurig op zoek naar inzicht", schreef Raoul Bauer als motivatie voor het blijvend publiceren van boeken, en dat vind ik een mooi levensmotto, en tevens zingevend wat mij betreft.

Gewijzigd op 2019-11-05 11:16:51
  • maandag 04 november 2019 @ 15:12
    reactie op (#1) Marjoke

Ik word er helemaal nostalgisch van.

• zondag 03 november 2019 @ 23:17

ik zag dat deze club, complimenten krijgt op clubnieuws. En dan bedoel ik niet het clubhuis, maar helemaal bovenaan bij het overzicht van jou clubs. 

———-—€

Soms tref je een club waar je zóveel informatie vindt, dat je een dag vrij moet nemen om het allemaal tot je te kunnen nemen. Kathedralenbouwers, van operator Calamandja (die we ook al kennen van zijn club over oude muziek) is zo'n club. Iedereen die alles rond de Middeleeuwen ter harte gaat zal op deze fraaie club niet van een koude 'Bruegeliaanse boerenbruiloft' thuiskomen.

Toen ik het clubhome voor het eerst zag, dacht ik 'het is alsof je een geschiedenisboek openslaat', met prachtige foto's, inspirerende filmpjes en een actief ledental dat ook nog eens regelmatig met elkaar afspreekt op een inspirerende locatie in binnen- of buitenland. Ik dacht bij mezelf: 'hier is Clubs toch voor gemaakt?' Het is daarom dat ik Kathendralenbouwers aan iedereen kan aanraden, of je nu al een rugzak vol kennis rond de Middeleeuwen bezit, of juist op zoek bent naar meer informatie!

Gewijzigd op 2019-11-03 23:19:08
    Klik hier om naar de website te gaan