Zou Gouda best leuk vinden. Na tijd komt raad
Hier zijn de Van Rossems
Zou Gouda best leuk vinden. Na tijd komt raad
Gouda vind ik ook een prima optie. Zul je zien, dat we niet eens tijd hebben om dingen buiten de stad te doen
Ik heb inderdaad gezegd dat ik graag Hollandse stadjes leer ontdekken. In Brussel ben ik sowieso nog regelmatig voor een lunch met oud-collega's.
Maar vanzelfsprekend dat ik me bij de beslissing van de meerderheid neerleg. IK zal nog eens de vorige serie van de Van Rossems bekijken, misschien zitten daar ook goeie ideeën maar Gouda zelf lijkt me alvast de moeite waard, daar is een verhaal over kerk, stadhuis, riviertax, enzomeer...
Het was voor mij een plezierig weerzien, vooral die stadspoort kwam goed in beeld. Nu, de Van Rossems zin kankeraars, en dat handelsmerk spelen ze handig uit. Ik lach me altijd een bult, telkens een luidruchtige bromfiets passeert. Ze waren wel zeer ontgoocheld over hoe het heokhuis van de bekende architect "naar de kloten" was gemaakt door die grote moderne ramen, en van dat stadspaleis moesten ze toch niet veel van dat interieur weten, met zijn roomzoete kleuren (nu, dat stoorde me ook die dag, maar ik heb dat meestal met interieurs, vooral bij kastelen). Was dat de reden dat het plots zo negatief werd? De nieuwbouw in de buitenwijken sprak hen ook niet aan.
Ik hou mijn hart al vast voor hun volgende bezoek, Antwerpen, want daar is toch veel historie te zien: de kathedraal, het Rubenshuis, het stdhuis, het Rockoxhuis, de oude bibliotheek, het nieuwe MAS-museum, en zoveel meer.
Het zal de leeftijd zijn...;-)
Dat vond ik ook. niet bijzonder? Een stad weet het enig overgebleven Bourgondische stadskasteel is alleen daarom al de moeite waard.
De Van Rossems waren gisteren in Bergen op Zoom. Was weer leuk en natuurlijk herkenbaar voor ons. Bij de evaluatie aan het eind waren ze ineens nogal negatief over de stad: ze wilden zo snel mogelijk weg. Dat bleek niet uit de eerdere scenes en het werd ook niet echt onderbouwd. Beetje apart.
Leuke route.
starten in Schoonhoven zilvermuseum, langs de vlist, via Haastrecht, naar Hekendorp (voor de Ollanders, De Goejanverwellersluis). Dan evt door naar Woerden en van daar naar Gouda.
wat vinden jullie hiervan?
Er zijn wel zaken buiten de beruchte krijtlijnen. Al blijft Brussel nog steeds bovenaan staan voor ons.
En de hele streek is daar mooi. Behalve Gouda, zou je ook richting Schoonhoven, Woerden, Oudewater en dat soort stadje gaan. Op een erg mooie route om te rijden langs de Vlist.
De Goudse glazen van d3 st Jans kerk zijn wereld beroemd. Echt uniek.