507 keer bekeken

Hallo

• donderdag 08 april 2010 @ 11:14
    reactie op (#4) suna

welkom willeke, en je moet geen schrik hebben ,hier stoot je niemand tegen het hoofd,je zult zien de kathedraalbouwers zijn een hoop zielen die zich verknocht hebben aan de geschiedenis der mensheid.

mij zal je in tegenwoordige tijd niet veel horen , want zit met hopen werk thuis, maar probeer toch alles op de voet te volgen.

groeten maerlandt

• zaterdag 03 april 2010 @ 14:45
    reactie op (#5) Marjoke

Marjoke, ik kan 1 mei niet, maar anders was ik graag meegegaan. Dank je wel voor je welkom overigens en lezen op deze club doe ik idd graag.

• zaterdag 03 april 2010 @ 10:46
    reactie op (#4) suna

Ook van mij een welkom. Veel lees plezier.

Als je wilt kun ju ook nog mee op de clubmeeting in Delft op 1 mei. Ik ga wel binnenkort het restaurant reserveren, maar er kunnen altijd wel 1 of 2 mensen bij.

Dus als je mee wilt, laat het dan nog even weten.

Klik hier om naar de website te gaan
  • vrijdag 02 april 2010 @ 17:12
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

Nou, ik voel me heel erg welkom. Ik heb wel besloten dat ik pas ga lezen vanaf nu, omdat ik anders door de bomen het bos niet meer zie. Ik maak geen reizen, lees bijna geen boeken, alleen studieboeken, ik studeer Duits en ik ga me weer omscholen tot administratieve kracht, ik werk namelijk nu in de zorg en het werk aan bed wordt me te zwaar, ik verlang naar een rustig kantoorbaantje. Vroeger was ik directiesecretaresse.  Of zie ik dan het groene gas aan de andere kant?
    Verder heb ik een handwerkpassie: Quilten, daardoor kom ik bijna niet meer aan het lezen van een "gewoon" boek toe.
    De middeleeuwen boeit mij mateloos en daar probeer ik wel zoveel mogelijk van mee te pikken. Vooral het geloof heeft mijn aandacht. Wat ik uit al die boeken vooral lees is dat het geloof zoals we dat nu kennen voornamelijk is opgelegd, op straffe van de brandstapel.. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten, maar het heeft mij van mijn geloof gebracht. Begrijp mij goed, ik respecteer iedereen wat voor een geloof hij of zij ook heeft.
    Maar ik ben blij dat jullie mijn zieltje uiteindelijk toch gewonnen hebben. Ik hoop en vertrouw op een plezierig samen zijn.

• vrijdag 02 april 2010 @ 13:38
    reactie op (#2) Calamandja

Als zieltjeswinner sluit ik me natuurlijk bij deze welkomstwoorden aan!

• vrijdag 02 april 2010 @ 00:00

Welkom Willeke, laatste bekeerling van Bernardus, die overal op clubs de leer van de Kathedralenbouwers verkondigt. Zoals je op het forum ziet, we kletsen er wat op los op basis van boeken die we lezen, tentoonstellingen die we bezoeken, reizen die we maken, of nieuws op internet dat we leuk copieren in onze nieuwsberichten, enz... en wees gerust, geen van ons is een geleerd geschiedkundige, de één houdt hoogovens warm, de ander houdt het meer rustiger bij administratief of boekhoudkundig werk, zoals ondergetekende, enzovoort. Dus hou je niet in, we geven soms wel een steek onder water, maar meestal respecteren we wel wat elkeen verkondigt of schrijft. Elk heeft immers zo zijn specifieke kijk op of interesse in een specifieke periode van de duizendjarige middeleeuwen. Hou ons op de hoogte van je ontdekkingen.

• donderdag 01 april 2010 @ 17:54

hier ben ik dan. Het is me zelfs een paar keer gevraagd, maar nu ben ik eindelijk overstag, ik ben lid geworden van jullie levendige club.
    ik zal me zelf even kort voorstellen. Ik ben willeke, 47 jaar, getrouwd, zonder kinderen wel twee historische teckels en twee jeweetwel katers, ook uit de oudheid. Ik werk in de zorg, maar wil me omscholen naar administratief werk, omdat de zorg aan het bed wel erg zwaar wordt, en ik wil gewoon weer eens wat anders.
    Nou, als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel. Bedankt dat ik er bij mag zijn.

groetjes, willeke