588 keer bekeken

Zoutleeuw

• zondag 18 oktober 2020 @ 10:31
    reactie op (#4) Marjoke

Volgens mij staat Zoutleeuw ook in de Spectrum Atlas van Historische Plaatsen, waar we het ooit wel eens over gehad hebben. Ook zo’n boek dat ik -tig keer leende uit de bieb en een paar jaar geleden voor paar euro kocht, gewoon om het te hebben.

Dat stukje Belgie moet ik wel een keer gaan uitkammen. 

• zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:02
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

Ik kende het niet. Maar de kerk ziet er mooi uit. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:31
    reactie op (#2) Calamandja

Oja, voor zo'n excercitie zou ik zeker eerst gaan bellen. Voorlopig niet aan de orde helaas. Overigens is daglicht ook een ding hoor. In wintertijd door kerken lopen kan erg donker zijn en dan ben je eigenlijk voor niks ergens heen gereden. 

• vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:41
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Dat zal ik proberen te lezen. Zoutleeuw wil ik ook al lang eens bezoeken, wel 2 uur rijden, met risico dat je voor gesloten deuren staat, vooral in herfst en winter.

• vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:15

Het charmante Zoutleeuw kwam al vaker voorbij op ons wensenlijstje. Voorlopig gaat dat niet lukken, maar we kunnen nu wel helemaal los op een proefschrift over de Leonarduskerk in dit stadje. Misschien afentoe wat zware kost, maar volgens mij een ideale voorbereiding op een bezoek...ooit. Zie hier een gratis PDF: https://brill.com/view/title/54729