Mooie foto! En plezier in Duitsland. Vanuit Doorwerth kan ik een uitstap naar Nijmegen zeer aanraden. Tentoonstelling de Pest, Bezoekerscentrum De Bastij (in een écht zeer bijzonder renaissance-bastillon) en de Stevenskerk.
zomervakantie!
Mooie foto! En plezier in Duitsland. Vanuit Doorwerth kan ik een uitstap naar Nijmegen zeer aanraden. Tentoonstelling de Pest, Bezoekerscentrum De Bastij (in een écht zeer bijzonder renaissance-bastillon) en de Stevenskerk.
Ha een nieuwe profielfoto van Marjoke, mooi, doet me denken aan de videoserie van Jona Lendering 'Zit een oudheidkundige met de rug naar een boekenkast'
We gaan vrijdag een dagje naar Duitsland. Niets cultureels, maar inkopen doen. En vooral lege flessen van vorig jaar inleveren.
verder heb ik 2 vouchers voor Fletcher hotels liggen. Gaan we waarschijnlijk ergens een weekend bij Kasteel Doorwerth gebruiken. Even een par dagen bijkomen van de verhuisstress
Zonder meer! Met name de kerk in Oldenzaal is voor NL echt een mystieke ervaring. Mocht je er één nachtje aan willen koppelen, dan zou je ook een dagje over de grens kunnen gaan. Drie kloosters op 30 minuten van de grens: Frenswegen, Bentlage en Gravenhorst. Alledrie in het buitengebied dus geen drukke toestanden.
Voor de grote zomervakantie hebben wij nog geen ambities. Eerst eens zien hoe een en ander gaat uitpakken.
Maar een kathedralentocht voorbereidt in Twente, met:
- Basilica minor St. Plechelmus in Oldenzaal, voltooid in 1180
- de Simon en Judaskerk in Ootmarsum (1195), en
- kasteel Warmelo in Diepenheim. Geen historisch gebouw, maar wel historische grond: In 1457 beleent bisschop David van Bourgondie
het Huys te Warmelo aan Wibolt van Warmelo.
Moet m.i een boeiend uitstapje zijn
Het gaat nu echt snel, dus meest actuele gewoon ff checken
Dat ben ik eerder ook tegen gekomen, ergens.- maar het staat niet op de site van BuZa. Daar is spraken van registratie.
Je mag volgens mij 48 uur in Duitsland zijn zonder tests, dus zou moeten lukken
Dat is bijvoorbeeld in Duitsland ook nog steeds geval. Dan is het voor ons wel geel, maar omgekeerd zijn nog heel veel regels. Wil even een dagje wat doen in Duitsland maar dat gaat nog niet helemaal
Ik hoor genoeg positieve berichten over het reizen, dat ik eea wel aandurf. Enige ding is 'testen' voor je Italie in mag. Dat kost voor een gezin iets van eur 200,-. Misschien is dat ook wel opgeheven over een paar weken. Er wordt niet actief en massaal gecontroleerd, zodat er geen files ontstaan.