328 keer bekeken

Het Lam Gods tafereel

• woensdag 16 februari 2022 @ 19:09
    reactie op (#2) antonius_

Leuk! Ik moet ook dringend weer eens naar Gent, of in de combi met Brugge. Eerst die dikke pil over de geschiedenis van Brugge nog uitlezen.

En over die 'masters'....dat is natuurlijk marketing, of zoals een collega met een Amsterdamse tongval altijd zegt:'marrekutting' ;-).

• woensdag 16 februari 2022 @ 13:29
    reactie op (#1) maerlandt

Maar 14 jaar bouwer maakt je ook Master.

Maar leuk dat je erop uit bent geweest. en dan het geluk hebben dat Gent om de hoek is voor jullie.

onderschrift.jpg

• dinsdag 15 februari 2022 @ 21:15

Wat doet een mens met slecht weer , juist ergens iets gaan bezoeken .

Omdat ik toch niet ver van Gent woon ben ik eens gaan visiteren in de st Baafs kathedraal om het Lam God te bewonderen en de bij komende tentoonstelling ( of hoe je het ook noemt ) . .

Reserveren was noodzakelijk . Je kon kiezen uit " standaard / kids/ familie / masters " , omdat ik al "redelijk" veel weet over de broers en het schilderij en details hebben we de masters genomen . Wat hield dit in ; een diepere ingang in het detailwerk en wat verschillende weetjes . 

We kregen bij aankomst een hoofdzet op met daaraan een bril waarin je hologrammen kon zien ( AR tour ) , op zich was dit een leuke rondleiding maar ben wel een beetje teleurgesteld over het woord "masters" want al wat er verteld werd wist ik al ( zoals de verschillende planten die Jan gebruikte op het schilderij of de trompe-L' oeil bij Adam enz...) .

De pièce résistance was natuurlijke het gerestaureerde drieluik .

Al bij al blijft dit toch een zeer bezienswaardig stuk .