2765 keer bekeken

Bouwersdag in 2022?

• donderdag 19 mei 2022 @ 18:36
    reactie op (#46) Marjoke

Dat zou wel iets kunnen zijn, vooral als je meer dan 1 dag in Brussel verblijft. Voor de 2 musea die wij zullen bezoeken komen de prijzen op 11 euro voor de KBR en op 18 euro als je Belvue + Coudenberg samen wil bezoeken. Dus exact 29 euro, de kathedraal is gratis. Dezelfde prijs als deze kaart. met de kaart heb je misschien wel het voordeel dat je niet te lang aan de balie dient aan te schuiven. Men spreekt ook over kortingen in restaurants en bars, maar ik zie geen lijst. Het kan dus interessant zijn, ook al is het enkel voor de bouwersdag.

• woensdag 18 mei 2022 @ 17:24

Is dit iets? Een Brussel card? 
    dat ieder voor zich aanschaft voor het aantal benodigde uren?

misschien nemen wij er wel 1 van 48 uur, omdat hij al 's morgens op vrijdag in Brussel kunnen zijn

https://www.getyourguide.nl/brussel-l8/brussels-card-24-48-of-72-uur-t56325/

Klik hier om naar de website te gaan
  • woensdag 04 mei 2022 @ 14:14
    reactie op (#39) Calamandja

Heb het boek van Maesschalck ook thuis liggen , maar nog niet gelezen want ik ben nog aan het worstelen met het vorig boek van hem ...

• dinsdag 26 april 2022 @ 11:51

De Brusselse markt in de zon, het stadhuis staat in de schaduw in de namiddag

Een winkel met middeleeuwse wandtapijten

Een wand geschiedenisboeken in een boekhandel

Een wildplasser

• vrijdag 22 april 2022 @ 08:59
    reactie op (#39) Calamandja

Wat goed dat je eea hebt voorbereid! Ik zit momenteel in zoveel (werk)gedoe, dat ik tot weinig andere dingen kom. Maar, ik verheug me enorm op ons samenzijn!!!

• donderdag 21 april 2022 @ 21:31
    reactie op (#38) Calamandja

Ik heb deze namiddag enkele uren rondgewandeld in Brussel, een klein verslagje. 
    Ten eerste heb ik gereserveerd in de A La Mort Subite voor rond 1 uur (de zaal binnen was leeg; de echte Brusselse zaken draaien vooral 's avonds). De bediening is er nog altijd vriendelijk, op zijn Brusseleirs. 
    Ik had voordien al geluncht in restaurant Bij den Boer, was er wel driekwartier te laat, en daar konden ze blijkbaar niet mee lachen. De menukaart is wel gewijzigd. Ik reserveer steeds voor 6 a 7 personen. Ik denk dat we met zeven zullen zijn als mijn vrouw meekomt.

Op de markt van Brussel was het heel druk, alle terrassen zaten vol. Dus is het niet zeker dat we er een plaats zullen vinden. Afhankelijk van het tijdstip kunnen we misschien dicht bij de KB iets drinken. Of richting restaurant, daar zijn ook veel drinkgelegenheden.

Voor de rest heb ik naar gewoonte enkele boekhandels bezocht, eerst Standaard Boekhandel, waar ik het nieuwe boek van Edward De Maesschalck heb aangeschaft met als titel "Moed en Tegenspoed. Edelvrouwen in de Bourgondische Tijd". We kunnen langs die boekhandel passeren als we tijd hebben, of het is iets voor diegenen die een dagje extra geboekt hebben. Daarna ben ik naar de Engelse boekhandel Waterstones getrokken voor een boekje over Alfred the Great, dit als gevolg van de serie The Last Kingdom. Je hebt ook nog de Fnac, indien je Franstalige boeken zoekt, ik was op zoek naar een boekje van Henri Pirenne, maar heb het niet gevonden, dan maar een Nederlandstalige graphic novel gekocht.

Met het mooie weer hing er een leuke sfeer in de stad. En manneken pis heeft nog altijd veel succes... ik post later misschien enkele fotos, en zal de inhoudstafel van dat nieuwe boek van De Maesschalck ook op het forum plaatsen.

• dinsdag 19 april 2022 @ 11:36
    reactie op (#33) Calamandja

Hier vond ik nog een educatief document over het Coudenbergpaleis (voor leerkrachten): https://coudenberg.brussels/uploads/files/op-zoek-naar-het-paleis-basisonderwijs.pdf

De website Coudenberg heeft ook nog wat interessante links naar multimedia in petto, zoals deze Franstalige video met Nederlandstalig onderschrift van de RTBF: https://youtu.be/Dl8PWVj-Ogo

• dinsdag 29 maart 2022 @ 08:41
    reactie op (#34) Marjoke

Het is een geweldig boek, maar ik weet niet of het me lukt om het helemaal door te nemen voor 28 mei. Zoveel ander leeswerk. Dus ik raad iedereen aan die uitgebreide brochure van Peter te lezen. Gezien de vormgeving concludeer ik, dat van dezelfde makers komt als het boek.

• maandag 28 maart 2022 @ 20:24
    reactie op (#33) Calamandja
    Klik hier om naar de website te gaan
  • maandag 28 maart 2022 @ 10:50

Wie zich wil verdiepen in de historiek van het voormalige Coudenbergpaleis kan alvast de 42 bladzijden van deze brochure bestuderen: http://erfgoed.brussels/links/digitale-publicaties/pdf-versies/bskg/het-voormalige-coudenbergpaleis