Ik heb deze namiddag enkele uren rondgewandeld in Brussel, een klein verslagje.
Ten eerste heb ik gereserveerd in de A La Mort Subite voor rond 1 uur (de zaal binnen was leeg; de echte Brusselse zaken draaien vooral 's avonds). De bediening is er nog altijd vriendelijk, op zijn Brusseleirs.
Ik had voordien al geluncht in restaurant Bij den Boer, was er wel driekwartier te laat, en daar konden ze blijkbaar niet mee lachen. De menukaart is wel gewijzigd. Ik reserveer steeds voor 6 a 7 personen. Ik denk dat we met zeven zullen zijn als mijn vrouw meekomt.
Op de markt van Brussel was het heel druk, alle terrassen zaten vol. Dus is het niet zeker dat we er een plaats zullen vinden. Afhankelijk van het tijdstip kunnen we misschien dicht bij de KB iets drinken. Of richting restaurant, daar zijn ook veel drinkgelegenheden.
Voor de rest heb ik naar gewoonte enkele boekhandels bezocht, eerst Standaard Boekhandel, waar ik het nieuwe boek van Edward De Maesschalck heb aangeschaft met als titel "Moed en Tegenspoed. Edelvrouwen in de Bourgondische Tijd". We kunnen langs die boekhandel passeren als we tijd hebben, of het is iets voor diegenen die een dagje extra geboekt hebben. Daarna ben ik naar de Engelse boekhandel Waterstones getrokken voor een boekje over Alfred the Great, dit als gevolg van de serie The Last Kingdom. Je hebt ook nog de Fnac, indien je Franstalige boeken zoekt, ik was op zoek naar een boekje van Henri Pirenne, maar heb het niet gevonden, dan maar een Nederlandstalige graphic novel gekocht.
Met het mooie weer hing er een leuke sfeer in de stad. En manneken pis heeft nog altijd veel succes... ik post later misschien enkele fotos, en zal de inhoudstafel van dat nieuwe boek van De Maesschalck ook op het forum plaatsen.