2766 keer bekeken

Bouwersdag in 2022?

• dinsdag 22 maart 2022 @ 12:49
    reactie op (#30) Marjoke

Dat is geen slecht idee, want dit ligt recht tegenover de trap in de Victor Hortastraat die ons recht naar het Warandepark en Koninklijk Paleis brengt. En op de hoek van het BOZAR en het nieuwe kantoorgebouw van Paribas-Fortis, dat onlangs een architectuurprijs heeft gewonnen. Dus dat is dan ook gefixt. (Een klein kwartier stappen vanaf parking Poelaert, en 2 minuten vanuit centraal station, via de Ravensteingalerij)

• dinsdag 22 maart 2022 @ 08:49
    reactie op (#29) Marjoke

Is dit iets als meetingplace? Ligt centraal en is om 9:00 al open

https://www.cafeboudin.be/

Klik hier om naar de website te gaan
  • maandag 21 maart 2022 @ 10:45
    reactie op (#24) Calamandja

Klopt. Heb ik gezien. Een wandaad die de Prins van Oranje niet kon voorkomen. Net zo min als de moord op de Delftse priester Musius

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cornelis_Musius

• maandag 21 maart 2022 @ 10:40
    reactie op (#26) bernard-de-clairvaux

Vrijdagochtend tm zondagochtend.

Ik moet niet meer rijden in een onbekende stad, in het donker. Mijn ogen zijn daar wat te slecht voor. Dus dan maar zo.

• maandag 21 maart 2022 @ 09:40

Het hotel is geboekt en betaald. Niet annuleerbare, dus het moet doorgaan. cheeky

we verblijven in Ibis hotel Grand Place en komen al lekker vroeg. We kunnen al om 9 uur op de kamer. Zin in. 

• donderdag 10 maart 2022 @ 09:11
    reactie op (#25) bernard-de-clairvaux

@marjoke: volgens mij mag jij je hotel gaan boeken! Ga je voor-overnachten  OF na-overnachten?

Ik heb intussen een B&B bij Sint-Truiden gescoord voor de dagen ervoor en rij zaterdagochtend Brussel in. Daarna knal ik naar huis.

• woensdag 09 maart 2022 @ 08:03
    reactie op (#24) Calamandja

Die zijn 450 jr geleden gesneuveld. Goed idee om hen te eren. In NL is dit initiatief ontstaan rond het jaar 1572:

Www.geboortevannederland.nl

Ik heb er wat moeite mee omdat het is bedacht door (met name) Hollands/protestantse steden, die zichzelf graag op de kaart zetten als de bakermat van van alles, afgetopt met een oranje wimpel. Om het een actueel sausje te geven is de pay off: 450 jaar op zoek naar vrijheid, verbondenheid, verdraagzaamheid, verscheidenheid. Je kun er niet op tegen zijn, maar met zo'n ambitie zou ik ook eens serieus de huidige samenleving tegen het licht houden...maar dat gebeurt natuurlijk niet. Vrolijk vlaggen wapperen is het devies.

• dinsdag 08 maart 2022 @ 17:16
    reactie op (#18) bernard-de-clairvaux

Wat Nederlanders misschien ook dienen te bezoeken in Brussel is het reliekschrijn van de martelaren van Gorkum in de Sint-Niklaaskerk, niet ver van de Grote Markt.

• dinsdag 08 maart 2022 @ 10:52

Wat hotels betreft heb ik weinig ervaring. Ik ken enkel hotel Bloom, dicht bij mijn vroeger werk waar ik overnachtte toen ik moest overwerken, en dat is wel een eindje stappen naar het centrum.

• woensdag 02 maart 2022 @ 09:38
    reactie op (#19) Marjoke

Haha, tomeloze ambitie drijft ons voort;-). De 2 hoofdlocaties zijn bekend, maar verder alles bespreekbaar. 

PS Ik ga waarschijnlijk don/vrijdag vooraf naar Sint Truiden en Zoutleeuw, met als belangrijkste motief: 'anders kom ik er nooit'. Vanuit daar rijd ik in alle vroegte Brussel in.