2767 keer bekeken

Bouwersdag in 2022?

• woensdag 02 maart 2022 @ 08:52
    reactie op (#18) bernard-de-clairvaux

Even met mijn ogen geknipper en er is een datum geprikt en zelfs een eerste programma. Soms kunnen we toch snel stappen zetten. 28 mei is prima. Ik ga op zoek naar een hotel. Ik hoop dat de prijs die ik eerder gezien heb, nog steeds van toepassing is.

Ook het programma ziet er goed uit, al ga ik nog even kijken of ik een aanvulling kan vinden.

Klik hier om naar de website te gaan
  • donderdag 24 februari 2022 @ 14:10
    reactie op (#17) Calamandja

Puur in concept zie ik het volgende voor me:

10 uur: inloop met koffie (café in de buurt van Coudenbergh-site)

11 uur: bezoek Coudenbergh

12 uur: lopen naar lunchadres met bezoek(je) aan St Goedelekathedraal

13 uur: lunch in La Mort Subite

14.30 uur (terug)lopen naar Koninklijke Bibliotheek

15 uur: bezoek Bibliotheek

17.00 uur: naar Grote Markt (bier!)

18 uur: diner in BijdenBoer

Vragen/opmerkingen: dit zijn op zich wandelingetjes van 15 minuten, maar bij elkaar loop je best wat af. Vinden we dat (nog steeds) OK of moeten we de horeca dichterbij de musea zoeken, bijvoorbeeld borrelen/dineren rond de Zavelkerk?

• woensdag 23 februari 2022 @ 19:37
    reactie op (#16) bernard-de-clairvaux

Dank om voor de planning te zorgen. Mijn (goed) geheugen vertelde me dat we ooit in het verleden van plan waren om in Brussel een bouwersdag te houden, namelijk in 2011, en als gevolg daarvan vind je bij Nieuws een rubriek met documentatie over Brussel.

Wat lunch- en drinkadressen in het centrum betreft, mijn café-brasserie préféré is A La Mort Subite, met authentiek interieur, en daar kan ook iets eenvoudigs worden gegeten, het ligt dicht bij de kathedraal en de must-see St.-Hubertusgalerij, en mijn restaurant préféré, eveneens met authentiek interieur, is restaurant Bij den Boer, aan de vismarkt, daar is 's avonds altijd nen goeien ambians (en daar eet ik steeds, als pescotariër, de king crab en de zeetong). En dat ligt dicht bij het St.-Kathelijneplein waar het ook krioelt van leuke cafés. Mijn restaurant préféré op de Kunstberg dicht bij de Nassau-kapel en met prachtig zicht op.Brussel, is jammergenoeg gesloten en het alternatief op de bovenverdieping van het Muziekinstrumentenmuseum is ook jammergenoeg in restauratie. 

Als jij je niva parkeert in Poelaart, dan zal ik dat ook doen, want 's avonds wandel ik liever met twee of drie (ik weet nog niet of mijn eega zal meekomen).

Ik heb wel geen enkel idee hoe Brussel bruist in het weekend, normaal dronk ik vroeger, intussen is dat reeds 5 jaar geleden, mijn pinten met collega's op een vrijdagavond, en dan was er in de echte Brusselse niet-toeristische café's een drukte van jewelste.

Vanzelfsprekend dat je op de mooiste markt van Europa, en ver daarbuiten, ook een pint kunt drinken...

Gewijzigd op 2022-02-23 19:39:03
  • woensdag 23 februari 2022 @ 09:54
    reactie op (#15) maerlandt

Haha, ik zet mijn navi op Parkeergarage Poelaert  en op zaterdagochtend-vroeg gaat dat wel goed. Ofwel, we kunnen om 10 uur verzamelen ;-).

Zonder dollen: ik zal een voorzet doen voor een planning. Kan Peter nog lunch-adressen uit zijn geheugen rammelen?

• woensdag 23 februari 2022 @ 09:42
    reactie op (#12) Calamandja

Dit kunnen we inderdaad ook doen , laat u eerst maar goed verzorgen Antonius dat we daarna weer allen samen zijn .

En als we in mei naar Brussel trekken gaan wij met de trein want Brussel is " not my cup of thee" met de auto , ben al tweemaal in montongo wijk verdwaald geraakt met de auto .angry 

• dinsdag 22 februari 2022 @ 16:25
    reactie op (#13) bernard-de-clairvaux

Nobele gedachten van de heren., ik kan me daar wel in vinden

maar gaan jullie nou eerst Brussel doen.

De Voorman heeft trouwens (nog) een goed geheugen en het is september

voor we het weten..

Groet,

onderschrift.jpg

• dinsdag 22 februari 2022 @ 12:30
    reactie op (#12) Calamandja

Dankjewel voor de uitleg Toine, het is ook rondom de operatie een 'operatie'. Dat moet je gewoon goed plannen. Heel veel succes daarbij alvast.

Ik vind het prima om voor 28 mei te gaan in Brussel en ook alvast voorzichtig vooruit te kijken naar september. 

• dinsdag 22 februari 2022 @ 11:42
    reactie op (#10) bernard-de-clairvaux

Inderdaad, why not?

Vooreerst wens ik Antoine goede moed in te spreken, een schoonbroer heeft onlangs een staaroperatie ondergaan, en tot nu toe is alles goed verlopen. 

Ik had nog aan het volgende gedacht: we kunnen in mei de uitgestelde bouwersdag houden van 2019/2020, die was als ik me niet vergis in Brussel gepland, waar Antonius wat tegen op zag. In september kunnen we dan ergens in Nederland de bouwersdag 2022 houden, als Antonius weer volledig weer op zijn plooi is, zodat hij de mogelijkheid krijgt om een belofte in te lossen...

Het is maar een ideetje.

Gewijzigd op 2022-02-22 11:43:31
  • dinsdag 22 februari 2022 @ 11:33
    reactie op (#10) bernard-de-clairvaux

Ik ben geen operaties gewend, dus deze komt er nu aan. En indien je aan je ogen moet worden geopereerd is 

er eerst het intake proces van 2 sessies, en daarna op 2 data de operatie aan de ogen. 

Voor die 4 keer moet je jezelf voorbereiden , maar ook je vervoer en steeds een week mantelzorg hebben, dus afstemmen met

vrouwlief en kids.

.Dus het gaat om beschikbare capaciteit van de kliniek, maar ook thuis moet je het voor elkaar hebben.

Vervelend ?, nou ja, de ervaringen van anderen geven aan dat het geen complexe ingreep is en dat 

je zicht weer goed terug komt. Het loont dus de moeite.en ik neem dan ook de rust die wordt voorgeschreven / aangeraden.

Heben jullie eerst maar eens  een mooie dag de 28e mei.

Groet,

onderschrift.jpg

• dinsdag 22 februari 2022 @ 07:49

Allereerst voor Toine: wat vervelend te horen, was dit een langzaam proces of had je eigenlijk al eerder een operatie moeten ondergaan, maar zat covid in de weg?

We hebben intussen meerdere liefhebbers voor 28 mei, maar schuiven naar september is ook een optie. Of we kijken naar een extra inhaal-editie in het najaar...why not?