oei ...
septemberdag: Gouda?
oei ...
Daar wil ik niet aan herinnerd worden. Wou stoer doen en zit nu met een verdraaide knie. Maar se siroopwafels waren erg lekker,
Hoe vond je het stroopwafel parcour ?
Geniet ervan. Bij de bouwersdag stond er (ook) een kermis, die we bij het nemen van foto's geprobeerd hebben zoveel als mogelijk uit het zicht te houden, dus onzichtbaar.
. Morgen is het eindelijk zover. Dan gaan we naar Gouda toe. Eerst naar het stroopwafelevenement en dan door naar de kerk. Die zal er waarschijnlijk niet zo uitzien als jullie het gezien hebben, want er is nu een kerstmarkt.
Als we dit buitenlands avontuur(tje) willen doen, is een overnachting wel reëel om efficient aan de dag te kunnen beginnen. Laat maar even indalen of we dat leuk genoeg vinden. Ik ben zeker bereid als chauffeur op te treden op zo'n excursiedag.
We hebben natuurlijk nog genoeg tijd en misschien popt er wel iets heel anders op ;-)
Limburg lijkt me ook leuk . wij overnachten meestal in Maaseik .
Het was ook maar een wild plan
En ik moet zeggen dat ook Limburg best wel ver vind.
Zelf vind ik Luxemburg wat ver, maar ik heb wel een andere heuvelachtige suggestie, net onder Zuid-Limburg. Op één dag zou deze combinatie prima te maken zijn:
- Kasteel Raeren, met museum over middeleeuwse keramiekproductie.
- Kornelimunster, met bedevaartskerk en abdijcomplex gesticht door Lodewijk de Vrome.
Beide locaties liggen slechts 10km uit elkaar.
Eventueel zouden we vooraf kunnen overnachten in het abdijcomplex Rolduc bij Kerkrade...met romaanse kerk!