Ik ga niks zeggen tegen mijn eega over het stroopwafel museum , want ze is verzot van deze lekkernij .
septemberdag: Gouda?
Ik ga niks zeggen tegen mijn eega over het stroopwafel museum , want ze is verzot van deze lekkernij .
exactement!
Dank voor de tip, dit heb ik kunnen bekijken via terugkijk-TV. Als ik het dus goed begrijp zullen wij kunnen genieten van een unieke expo met tekeningen die binnenkort terug voor 20 jaar zullen verdwijnen. En dat in een protestantse kerk die terug haar oorspronkelijke katholieke-weelderig uitzicht kreeg. Dat is wel top voor onze bouwersdag.
FILMPJE!
Gisteren op TV, nu al in de Club: een reportage van 10 minuten over de glas-in-loodramen en altaren van de Sint-Janskerk in Gouda. Zie:
Het wonder van Gouda gemist? Start met kijken op NPO Start
Haha, ik kan 2 weken vooraf checken bij VVV Gouda of het stadhuis beschikbaar is. Wellicht is het ook te plannen in de middag en dan splitsen we museum/kerk gewoon in dagdelen. Moet allemaal makkelijk lukken.
ADRES PARKEERGARAGE:
Burg. Jamesplein 1C
2803 PG Gouda
Het ziet er goed uit, en als er moet gekozen worden heb ik natuurlijk liever verkenning stad en stadhuis ipv een stroopwafelbakkerij.
Wat die garage betreft, daar heb ik toch wel wat moeten naar zoeken. Ik verlang al naar de bitterballen...
CONCEPTPROGRAMMA GOUDA
Ter bespreking/goedkeuring ;-). Tijden natuurlijk niet in beton gegoten.
10.00 uur inloop/koffie bij Café Gouds Glas
11.00-12.30 verkenning stad en stad(huis) en/of excursie stroopwafelbakkerij
12.30-14.00 lunch in IJsselhuis (authentiek sluiswachtershuis!). Zie: IJsselhuis Gouda – Drank- en Spijslokaal
14.00-16.30 Janskerk en Museum Gouda (liggen naast elkaar). Glas-en-loodramen van de kerk, ontwerptekeningen, altaren. Tussendoor drankje op knusse museumterras.
16.30 Borreltijd (misschien nog de waag bekijken, allemaal aan centrale plein).
17.30 uur Diner bij Gewoon Gouds (3 gangen voor 33,-). Zie: Welkom bij restaurant Gewoon Gouds | Gewoon Gouds
Parkeren: Stationsgarage (dagkaart van 5,- in het weekend)
Met hoeveel vrienden zijn we in Gouda? Dan kunnen Marjoke en ik de horeca-dingen gaan regelen. Graag dus even aangeven welke partners meegaan. Dank!
Om alvast in de sfeer te komen. Ik kwam deze video tegen.n
In 2002 was er ook een tentoonstelling over de ontwerptekeningen van de Goudse glas-in-lood glazen. Toentertijd heb ik die ook bezocht. Zojuist de catalogus 2de hands gekocht voor een optimale voorbereiding op 24 september.