1257 keer bekeken

afterparty

• dinsdag 11 mei 2010 @ 13:25
    reactie op (#21) bernard-de-clairvaux

ik lees hier net jullie discussie , maar kan onze voorman ons misschien eens "begeleiden" in zijn stad ? want de slag van 1302 blijven voor de meesten onder ons naar ik blijk in ons hoofd rond suisen. 

• zaterdag 08 mei 2010 @ 13:24
    reactie op (#20) Calamandja

Dat is echt ongelofelijk te lezen...Kortrijk-Doornik is 27,8 km. Je kunt het fietsen! Ik ben er ergens in 1989 eens geweest, gecombineerd met het musee d'art moderne in Villeneuve d'Asq. Ik reed in een Mitsubitchy Lancer, die alleen met een schietgebedje en handoplegging wou starten. Overigens zou ik wel willen wachten totdat de 'valorisatie' van de Doornikse binnenstad is afgerond. Er zijn genoeg alternatieven en laten we daar in het najaar maar weer over gaan brainen.

• vrijdag 07 mei 2010 @ 23:25
    reactie op (#19) Marjoke

Doornik maakt geen deel uit van de Groot-Nederlandse gedachte. Doornik ligt immers in het buitenland, zijnde Wallonië. Ik heb dus nog nooit die kathedraal bezocht. Waarschijnlijk schande. Brugge ligt dubbel zo ver, maar is binnenland, Doornik is half zo ver, dus buitenland. Maar toch, er is een echt middeleeuwse kathedraal. Limburg, was ook geen deel van Kroon Vlaanderen, en ligt dus aan de rand van het rijk.

• vrijdag 07 mei 2010 @ 23:08
    reactie op (#18) antonius_

Ik weet dat het een oude stad is en vroeger een hoofdstad, als ik het goed heb, van de Merovingen. En dat is al mijn kennis. Dus het lijkt me handiger dat een Vlaming dit op zich neemt. Heb ik ook eens rust ;-)

Overigens was het gesprek op de brug bij de Lange Geer en de Oude Delft.

Gewijzigd op 2010-05-07 23:11:17
    Klik hier om naar de website te gaan
  • vrijdag 07 mei 2010 @ 17:09
    reactie op (#17) bernard-de-clairvaux

Antonius zal dan specifieker zijn.

1.in Delft op de Peperstraat of de Boterbrug heeft Marjoke uitleg gedaan van de tijdrovendheid

van besluitvorming omdat "Afgevaardigden" voor het uitbrengen van hun stem "voor, of tegen"

terug moesten naar hun achterban om hun voor of tegen te vernemen. De afgevaardigden mochten dus niet stemmen.

Rondom de franse revolutie is geintroduceerd het stemmen "zonder last en ruggespraak"

Dit al is uitvoerig vastgesteld of de Boterbrug in Delft.

Nu naar het item: Ik ben zonder last en ruggespraak voor een bezoek aan Doornik 2011.

2. maar dan het polderen en de reserves:

a. besluitvorming zo vlug, is zelfs voor de kathedralenbouwers te vlug.

b. iemand van de Bouwers moet ingevoerd zijn in de historie van Doornik: ik acht onze vlaamse vrienden hoog, maar dat zij  ingevoerd zouden zijn in de historie van Doornik,......ik denk dat dat teveel verwacht is...en dat betekent dat al het historiewerk toch op de schouders van...ja,....Marjoke zal komen. Dus ....wat vindt Marjoke van Doornik...is dan de vraag.

c. in het laatste berigt van de Abt lees ik dat zelfs de Abt wikt en weegt over zijn eigese voorstel.

Meer specifiek en concreet kan Antonius niet zijn.

A propos: het slagveld van 1302 is wat Antonius betreft ook een goede meeting plaats.

Dan is er in elk geval een Koninck-pint, zo begrijp is de discussie daarover,

met groet,

stemden

dus met last (dus zonder opdracht/volmacht)

onderschrift.jpg

• vrijdag 07 mei 2010 @ 10:36
    reactie op (#16) Marjoke

Antonius zou inderdaad iets specifieker mogen zijn. Ter geruststelling: Ik denk dat Doornik nog even moet wachten, tot ze hun binnenstad weer helemaal op orde hebben. Om nog even door te filosoferen: de combinatie Alden Biezen en Tongeren is ook een fantastisch programma. Dit gefilosofeer wordt een beetje ingegeven door het miezerige mei-vakantieweer... We moeten het gemijmer rond kerst maar weer oppakken. Dan weten we ook of er her/der nog spannende tentoonstellingen zijn. Ik fantaseer weer even door. Over Xanten, waar komende week eindelijk het Stiftsmuseum de poorten opent....

topline9.jpg

• vrijdag 07 mei 2010 @ 06:36
    reactie op (#15) antonius_

Ik moet zeggen dat ik deze input niet snap. Zeker niet de delen waar mijn naam bij staat.

Klik hier om naar de website te gaan
  • donderdag 06 mei 2010 @ 19:26
    reactie op (#14) bernard-de-clairvaux

Wij hebben daar niet zoveel tijd voor nodig omdat "De last en ruggespraak ...dankzij de duidelijke

toelichting van Marjoke...niet meer geldt in de Landen derwaerts..."

en zijn dus ........................voor het Plan van de Abt.

maar de andere Bouwers willen graag POLDEREN en bovendien:

1. wij zijn slechts te gast...

2. is Marjoke wel toegerust om Doornik te doen,

3. zijn er voldoende staminees in Doornik..

Antonius wacht het af,

met,

onderschrift.jpg

• donderdag 06 mei 2010 @ 10:26
    reactie op (#13) Calamandja

Een bezoek aan Doornik als middeleeuwse hotspot zou ook geen slecht plan zijn. Kanttekening: men neemt momenteel de hele oude stad op de schop om e.e.a. weer aantrekkelijk te maken. Op de website wordt het nader uitgelegd:

"une fréquentation touristique en baisse de 25% qui a un impact négatif sur l’activité commerçante et un potentiel patrimonial, culturel et économique sous-optimisé."

Het lijkt erop dat men lering trekt uit de turn-around in Luik...en terecht. Meer info op:

http://www.tournaicoeurcathedral.eu/

Calamandja is als directe buur van Doornik natuurlijk helemaal 'au courant' ;-)

• donderdag 06 mei 2010 @ 01:45
    reactie op (#11) antonius_

Je kon er wel van Pieter De Coninck genieten in dat jaar, dus genieten van een K(C)oninck was er zeker bij...