1189 keer bekeken

Digitale boeken...vreugde of verdriet?

• zaterdag 26 september 2009 @ 21:30
    #
    reactie op (#) bernard-de-clairvaux

het zal onze tijd wel duren,

met,

http://www.clubs.nl/ClubsData/181099/incoming/antoniusd,nvos(1).jpg
  • maandag 21 september 2009 @ 19:00
    #
    reactie op (#) maerlandt

als ik zo lees, hebben we allemaal onze sentimentele motieven om ons vast te klampen aan papier en perkament. Maar ik werp een melancholische blik op mijn boekenkast en mijmer....'hoe lang nog?'

• maandag 21 september 2009 @ 12:58
    #
    reactie op (#) Marjoke
    wat een poeëtische voorstelling van onze voorman! maar het klopt als een bus wat dit betreft, geef mij ook maar een lekker oud versleten boek die je ruikt en voelt!
  • zondag 20 september 2009 @ 22:21
    #
    Hoewel er een schat aan mogelijkheden gaat ontstaan, vele boeken ontsloten kunnen worden die anders misschien niet ontsloten worden, heb ik toch liever een echt boek. En dat zal wel zo blijven. 

Klik hier om naar de website te gaan
  • zondag 20 september 2009 @ 20:17
    #
    reactie op (#) Calamandja

en zo zie ik ze natuurlijk ook graag:

• zondag 20 september 2009 @ 18:57
    #

Ik heb er ook zo eentje, momenteel zeer populair in Vlaanderen:

Oude vergissingen hebben meer vrienden dan nieuwe waarheden
  • zondag 20 september 2009 @ 18:40
    #
    reactie op (#) Calamandja

Tja, dat bedoel ik nou....

• zondag 20 september 2009 @ 15:34
    #

Ik surf ook soms door digitale boeken: een oppervlakkige look, maar wat is beter dan een boek dat met de tijd beter ruikt? Het sensuele contact bij het bladeren tussen vingers en papier, het vastpakken, doorbladeren en terugleggen in een boekhandel. Het oude boek in het antiquariaat, wat vergeeld, met misschien een aantekening van de vorige lezer, schenker, of bezitter, een oude postkaart als bladlezer, welk weemoed gaat er niet verloren bij een digitaal boek? Het zal niet aan mij besteed zijn, maar misschien wel voor de toekomstige generaties, tot de tijd dat je geen  boek meer vindt, zoals ik nu langzaamaan ondervind bij het zoeken naar een klassieke muziek CD. Het boek, je vriend dat je overal kan meenemen: op de trein, wachtend in de wagen tot zoonlief uit de bioscoop komt, in de file, in de tuin of op een terras bij een goeie pint. Je bent nooit eenzaam zonder boek, maar dan eentje dat warm aanvoelt en lekker ruikt en dat heb je zeker niet bij dat digitale gedoe...

Oude vergissingen hebben meer vrienden dan nieuwe waarheden
  • zondag 20 september 2009 @ 14:32
    #
    Collega-cluppers, in onze digitale en live ontmoetingen blijky telkens weer dat wij met z'n allen echte boekenliefhebbers zijn. Maar er hangt ons iets boven het hoofd....het digitale boek! Willen we dat wel? Het digitaliseren van informatie en illustraties (denk aan middeleeuwse handschriften) is natuurlijk geweldig, maar wij willen toch gewoon ouderwets een papieren boek in onze handen hebben? Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Gewijzigd op 2009-09-26 21:30:46