629 keer bekeken

Zo ziet het Vaticaan er uit

• maandag 10 mei 2010 @ 11:40
    reactie op (#8) bernard-de-clairvaux

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik denk ook niet dat je met je gezin daar naar toe moet. Want dan kan je echt niet voldoende zien. Eigenlijk moet je met echt geïnterresserde gaan. Misschien iets voor een toekomstig clubuitje? Met zijn allen een weekje naar Rome. Ik wil wel weer een deel van de rondleiding op me nemen (tegen vergoeding van de verblijfkosten) ;-)

Klik hier om naar de website te gaan
  • maandag 10 mei 2010 @ 10:46
    reactie op (#7) Marjoke

Helemaal geweldig. Ik zeg altijd: ik ga niet naar Rome, want dan kom ik niet meer terug....

• maandag 10 mei 2010 @ 10:21
    reactie op (#6) mr-fun

Absoluut!!.

Ik vond zelf de zij ruimte van het baptesterium het mooiste. Daar waren de ruwe, laat romeinze muren nog te zien. Zo mooi in al zijn oude ruwheid. (nr 11)

Ik vind alleen jammer dat er een muziekje onder zit, die niet uit te zetten is. Geeft een beetje overlast op het werk :-(

Gewijzigd op 2010-05-10 10:25:26
  • maandag 10 mei 2010 @ 09:25
    reactie op (#2) bernard-de-clairvaux

Quote: bernard-de-clairvaux

zondag 09 mei 2010 @ 12:19

goeie tip! Overigens is dit niet IN het vaticaan maar een pauselijke kerk die elders in Rome ligt. Ik ben (nog) niet zo thuis in de details van de Eeuwige Stad, maar weet dat er voor de Sint Pieter een andere kerk als hoofdzetel fungeerde....of zit ik er erg naast?

Ondanks dat het niet IN het Vaticaan is is het toch mooi om te zien???

• maandag 10 mei 2010 @ 08:28
    reactie op (#4) Marjoke

Weer zo'n heerlijk forummoment! Dank!

• zondag 09 mei 2010 @ 20:57
    reactie op (#2) bernard-de-clairvaux

`De Sint Jan van Lateranis is de bisschopskerk van Rome. De paus is gelijk ook bisschop van Rome. Als hij paus is geworden is de eerste tocht die hij maakt naar deze kerk toe. Dit ging vroeger met heel veel pracht en praal gepaard. In de Middeleeuwen was het ook de hoofdkerk. Het was ook het belangrijkste woonpaleis van de paus. Met name na de terugkeer van de pauzen uit Avignon. werd het Vaticaan de belangrijkste kerk. Maar het is nog wel steeds in eigendom van het Vaticaan en is extra teritoriale grond, net zo als het Vaticaan zelf

• zondag 09 mei 2010 @ 13:08
    reactie op (#1) mr-fun

Quote: mr-fun

zaterdag 08 mei 2010 @ 15:52

Hier een virtuele tour door het Vaticaan. De webcams kun je besturen met de pijltjestoetsen op je toetsenbord. Ikzelf vind het heel indrukwekkend om te zien.
    KLIK HIER

Uitbundend mooi programma en vooral wat er allemaal te bekijken is.
    Echt een reden temeer om achter de pc te blijven zitten.

• zondag 09 mei 2010 @ 12:19
    reactie op (#1) mr-fun

goeie tip! Overigens is dit niet IN het vaticaan maar een pauselijke kerk die elders in Rome ligt. Ik ben (nog) niet zo thuis in de details van de Eeuwige Stad, maar weet dat er voor de Sint Pieter een andere kerk als hoofdzetel fungeerde....of zit ik er erg naast?

• zaterdag 08 mei 2010 @ 15:52

Hier een virtuele tour door het Vaticaan. De webcams kun je besturen met de pijltjestoetsen op je toetsenbord. Ikzelf vind het heel indrukwekkend om te zien.

KLIK HIER