302 keer bekeken

Bouwersdag 2019.

• zondag 17 maart 2019 @ 12:58
    reactie op (#22) Marjoke

Ja, die kerkschat uit Münster kan ik iedereen aanraden. De afgelopen jaren al een paar keer binnengelopen toen ik een dagje over de grens was. Ik lees dat de Domschatzkammer in Münster de komende jaren wordt gerenoveerd: https://www.paulusdom.de/kunst/domkammer/

Zoals eerder gemeld ook in het najaar een mooie expo in Utrecht met de kerkschatten uit het Catalaanse Vic en het Noorse Bergen. Is natuurlijk een hele mooie, verrassende combi. De samenstellers hebben (zoals mij verteld) interessante parallellen gevonden in de kerkelijke kunst uit deze uithoeken van Middeleeuws Europa.

• zondag 17 maart 2019 @ 07:36
    reactie op (#21) Marjoke

Er is op dit moment wel een hele mooie museum in het Catharijne convent. Helaas niet meer te zen tijdens Open Monumentendag 

https://www.catharijneconvent.nl/tentoonstellingen/de-münster-domschat/

Klik hier om naar de website te gaan
  • woensdag 13 maart 2019 @ 23:40
    reactie op (#20) bernard-de-clairvaux

Breda?

• woensdag 13 maart 2019 @ 09:12
    reactie op (#19) Marjoke

Dag allen, ik reageer even niet zo snel vanwege druk. Vriendin skiën. Directe collega ziek en daarnaast moest ik zo nodig een 2-daags ME-symposium organiseren.

Ik heb in Utrecht in de loop der jaren al heel veel gezien (vast niet alles) en zou graag iets anders bezoeken. Heb nog geen pasklaar antwoord van 'wat dan', maar dat popt vanzelf wel een keer op.

• maandag 11 maart 2019 @ 10:52
    reactie op (#18) Calamandja

Janskerk, Geertekerk, Pieterskerk, de Dom, paushuis, Duitse Huis, allemaal middeleeuws en open op de Monumentendag. En dat is nog zonder iets uit te zoeken. 

Maerlandt, we hebben jou nog helemaal niet gehoord! 

• zondag 10 maart 2019 @ 23:09
    reactie op (#17) Marjoke

Als Utrecht middeleeuwser is dan Den Haag dan is het voor mij ook goed.

• zaterdag 09 maart 2019 @ 18:48
    reactie op (#16) Calamandja

Utrecht heeft alleen nut op open Monumentendag. Omdat dan alle kerken en heel veel anders moois open is

als we niet op deze dag gaan, heeft Utrecht geen toegevoegde waarden. En dan wordt het moeilijker. 

Dan zou ik toch weer Brad willen voorstellen. Maar wel met de vvv rondeleuding, zodat je in het kasteel, KMA kan komen.

Den ahaag vindt ik ook goed, al is dat minder dirct middeleeuws. Maar de sporen zijn er wel en zeker op open Monumentendag ;-)

Gewijzigd op 2019-03-09 18:49:59
  • zaterdag 09 maart 2019 @ 16:33
    reactie op (#15) Marjoke

Daar we in 2008 al met de bouwers in Utrecht waren vraag ik me af of we geen andere nederalndse stad kunnen nemen zoals bijvoorbeeld Den Haag?

• donderdag 07 maart 2019 @ 14:30
    reactie op (#14) Marjoke

Ik heb de foto's van vorig jaar in Utrecht op mijn Facebook pagina gezet, in een apart fotoalbum. Kunnen jullie zien hoe "druk" druk het was. Op de Oude gracht en bij de ijskraam was het veel drukker. 

https://m.facebook.com/marjoke.vanalphen/albums/10210636286462540/

Gewijzigd op 2019-03-08 10:22:07
  • donderdag 07 maart 2019 @ 08:00
    reactie op (#13) Calamandja

Zoals ik al schreef, de drukte valt reuze mee. Je kan altijd wel doorlopen. Alleen kleine monumenten moet je bijtijds zijn. 

En is het te druk, loopje door. Genoeg te zien. Wij houden ook niet van grote drukte. Beginnen dan ook wel op tijd. 10 uur open? 9:50 voor de deur. Bij onze parlementsgebouwen moet dat. Ook vanwege de veiligheidscontroles